Informacja o zakresie działalności Urzędu - tekst odczytywalny maszynowo
Informacja o zakresie działalności Urzędu tekst odczytywalny maszynowo
Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Urząd Miejski w Łaziskach Górnych jest jednostką budżetową przy pomocy której Burmistrz Miasta Łaziska Górne realizuje zadania własne miasta określone ustawami, statutem miasta, uchwałami Rady Miejskiej oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane z mocy ustaw.
Siedzibą Urzędu jest miasto Łaziska Górne.
Urzędem kieruje Burmistrz Miasta.
Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego stanowią:
- Kierownictwo Urzędu:
- Burmistrz Miasta
- Zastępca Burmistrza Miasta
- Sekretarz Miasta
- Skarbnik Miasta
- Wydziały Urzędu, Referaty, Biura oraz Samodzielne Stanowiska.
Siedziba Urzędu
Główna siedziba znajduje się przy Placu Ratuszowym 1 w Łaziskach Górnych. W budynku głównym znajdują się następujące Wydziały i Referaty Urzędu:
- Wydział Organizacyjny,
- Wydział Finansowy,
- Wydział Podatków i Opłat Lokalnych,
- Wydział Spraw Obywatelskich,
- Urząd Stanu Cywilnego,
- Biuro Rady Miejskiej,
- Referat Rozwoju Miasta.
Pozostałe Wydziały i Referaty Urzędu znajdują się w budynkach na terenie centrum miasta.
W budynku przy ul. Energetyków 5 znajdują się:
- Wydział Gospodarki Mieniem i Ochrony Środowiska GMiOŚ obejmujący:
- Referat Gospodarki Mieniem,
- Referat Ochrony Środowiska,
- Referat Gospodarki Odpadami Komunalnym.
W budynku przy Placu Ratuszowym 1A znajduje się:
- Wydział Infrastruktury Miejskiej.
W budynku przy ul. Św. Jana Pawła II 1 znajdują się:
- Wydział Edukacji, Ochrony Zdrowia, Kultury i Sportu,
- Wydział Informatyki.
Godziny pracy Urzędu
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek od 7.30 do 17.00,
- we wtorek, środę i czwartek od 7.30 do 15.30,
- w piątek od 7.30 do 14.00.
Sprawy, które można załatwić w Urzędzie
W Urzędzie możesz załatwić między innymi sprawy związane z:
- zameldowaniem i wymeldowaniem,
- wyrobieniem dowodu osobistego,
- zgłoszeniem narodzin dziecka,
- otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa,
- wstąpieniem w związek małżeński i ślubem cywilnym,
- uznaniem dziecka,
- nadaniem dziecku nazwiska męża matki,
- zmianą imienia lub nazwisk stosownie do obowiązujących przepisów,
- podatkami, opłatami lokalnymi, w tym wpłatami z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, rolnego i leśnego oraz opłatami za użytkowanie wieczyste gruntów i innych należności,
- gospodarowaniem odpadami komunalnymi i opłatami z tego tytułu,
- działalnością gospodarczą,
- potwierdzeniem profilu zaufanego ePUAP,
- przyznaniem dodatku mieszkaniowego,
- uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- uzyskaniem zezwolenia na opróżniane zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
- dofinansowaniem kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z kształceniem młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego.
Inne zadania wykonywane przez Urząd
Urząd wykonuje też inne zadania m.in.:
- obsługuje wybory do Sejmu, Senatu, Rady Miejskiej i innych organów stosownie do obowiązujących przepisów,
- zajmuje się gospodarką komunalną, w tym utrzymaniem i eksploatacją urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych oraz oświetlenia ulicznego,
- koordynuje działalność służb miejskich w sytuacji klęsk lub awarii technicznych,
- nadzoruje utrzymanie czystości w gminie,
- zajmuje się bieżącym utrzymaniem dróg i chodników
- koordynuje usługi przewozowe na terenie gminy oraz organizuje bezpłatną komunikację miejską,
- zajmuje się sprawami bezdomnych zwierząt,
- wydaje zezwolenia na posiadanie psa rasy agresywnej,
- gospodaruje mieszkaniowym zasobem gminy,
- realizuje inwestycje miejskie,
- wyposaża grunty gminne w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu (budowa dróg gminnych kanalizacji sanitarnej itp.),
- opracowuje plan miejscowego zagospodarowania przestrzennego gminy i sporządza z niego wypisy i wyrysy,
- zajmuje się ochroną zabytków na terenie gminy,
- nadaje nazwy ulic i numery porządkowe nieruchomości,
- prowadzi ewidencję ludności, rejestr wyborców, Rejestr Mieszkańców, Rejestr Zamieszkania Cudzoziemców, spis dzieci podlegających powszechnemu obowiązkowi szkolnemu,
- zajmuje się zielenią miejską,
- przyznaje nagrody i stypendia za osiągnięcia uczniów oraz osiągnięcia sportowe,
- udziela uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi organizacjami pożytku publicznego.
Załatwianie spraw w Urzędzie
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
- Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Plac Ratuszowy 1
43-170 Łaziska Górne
- Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
- Możesz napisać pismo i przynieść do Kancelarii Ogólnej Urzędu.
- Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: .
- Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl.
- Adres skrzynki podawczej Urzędu na platformie ePUAP to /s0ylj5y53x/skrytka
- Możesz wysłać faks pod numer 32 324 80 06
- Możesz zadzwonić na numer 32 324 80 00.
- Możesz przyjść do Urzędu osobiście.
Dojazd do Urzędu
Autobus:
Obok Urzędu znajdują się 3 przystanki autobusowe (Łaziska Górne Ratusz), na których stają autobusy o numerach 29, 69, 294, 525, 655 i literach M, Ł, N.
Samochód:
Przy Urzędzie jest bezpłatny, ogólnodostępny parking.
Dostosowania dla osób z niepełnosprawnością
Opis dostępności poszczególnych budynków znajduję się w deklaracji dostępności.