Informacja o zakresie działalności Urzędu - tekst odczytywalny maszynowo

Informacja o zakresie działalności Urzędu tekst odczytywalny maszynowo

Urząd Miejski w Łaziskach Górnych

Urząd Miejski w Łaziskach Górnych jest jednostką budżetową przy pomocy której Burmistrz Miasta Łaziska Górne realizuje zadania własne miasta określone ustawami, statutem miasta, uchwałami Rady Miejskiej oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane z mocy ustaw.

Siedzibą Urzędu jest miasto Łaziska Górne.
Urzędem kieruje Burmistrz Miasta.

Struktura organizacyjna

Strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego stanowią:

  1. Kierownictwo Urzędu:
    • Burmistrz Miasta
    • Zastępca Burmistrza Miasta
    • Sekretarz Miasta
    • Skarbnik Miasta
  2. Wydziały Urzędu, Referaty, Biura oraz Samodzielne Stanowiska.

Siedziba Urzędu

Główna siedziba znajduje się przy Placu Ratuszowym 1 w Łaziskach Górnych. W budynku głównym znajdują się następujące Wydziały i Referaty Urzędu:

  • Wydział Organizacyjny,
  • Wydział Finansowy,
  • Wydział Podatków i Opłat Lokalnych,
  • Wydział Spraw Obywatelskich,
  • Urząd Stanu Cywilnego,
  • Biuro Rady Miejskiej,
  • Referat Rozwoju Miasta.

Pozostałe Wydziały i Referaty Urzędu znajdują się w budynkach na terenie centrum miasta.

W budynku przy ul. Energetyków 5 znajdują się:

  • Wydział Gospodarki Mieniem i Ochrony Środowiska GMiOŚ obejmujący:
    • Referat Gospodarki Mieniem,
    • Referat Ochrony Środowiska,
    • Referat Gospodarki Odpadami Komunalnym.

W budynku przy Placu Ratuszowym 1A znajduje się:

  • Wydział Infrastruktury Miejskiej.

W budynku przy ul. Św. Jana Pawła II 1 znajdują się:

  • Wydział Edukacji, Ochrony Zdrowia, Kultury i Sportu,
  • Wydział Informatyki.

Godziny pracy Urzędu

Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:

  • w poniedziałek od 7.30 do 17.00,
  • we wtorek, środę i czwartek od 7.30 do 15.30,
  • w piątek od 7.30 do 14.00.

Sprawy, które można załatwić w Urzędzie

W Urzędzie możesz załatwić między innymi sprawy związane z:

  • zameldowaniem i wymeldowaniem,
  • wyrobieniem dowodu osobistego,
  • zgłoszeniem narodzin dziecka,
  • otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa,
  • wstąpieniem w związek małżeński i ślubem cywilnym,
  • uznaniem dziecka,
  • nadaniem dziecku nazwiska męża matki,
  • zmianą imienia lub nazwisk stosownie do obowiązujących przepisów,
  • podatkami, opłatami lokalnymi, w tym wpłatami z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, rolnego i leśnego oraz opłatami za użytkowanie wieczyste gruntów i innych należności,
  • gospodarowaniem odpadami komunalnymi i opłatami z tego tytułu,
  • działalnością gospodarczą,
  • potwierdzeniem profilu zaufanego ePUAP,
  • przyznaniem dodatku mieszkaniowego,
  • uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
  • uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
  • uzyskaniem zezwolenia na opróżniane zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
  • dofinansowaniem kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z kształceniem młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego.

Inne zadania wykonywane przez Urząd

Urząd wykonuje też inne zadania m.in.:

  • obsługuje wybory do Sejmu, Senatu, Rady Miejskiej i innych organów stosownie do obowiązujących przepisów,
  • zajmuje się gospodarką komunalną, w tym utrzymaniem i eksploatacją urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych oraz oświetlenia ulicznego,
  • koordynuje działalność służb miejskich w sytuacji klęsk lub awarii technicznych,
  • nadzoruje utrzymanie czystości w gminie,
  • zajmuje się bieżącym utrzymaniem dróg i chodników
  • koordynuje usługi przewozowe na terenie gminy oraz organizuje bezpłatną komunikację miejską,
  • zajmuje się sprawami bezdomnych zwierząt,
  • wydaje zezwolenia na posiadanie psa rasy agresywnej,
  • gospodaruje mieszkaniowym zasobem gminy,
  • realizuje inwestycje miejskie,
  • wyposaża grunty gminne w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu (budowa dróg gminnych kanalizacji sanitarnej itp.),
  • opracowuje plan miejscowego zagospodarowania przestrzennego gminy i sporządza z niego wypisy i wyrysy,
  • zajmuje się ochroną zabytków na terenie gminy,
  • nadaje nazwy ulic i numery porządkowe nieruchomości,
  • prowadzi ewidencję ludności, rejestr wyborców, Rejestr Mieszkańców, Rejestr Zamieszkania Cudzoziemców, spis dzieci podlegających powszechnemu obowiązkowi szkolnemu,
  • zajmuje się zielenią miejską,
  • przyznaje nagrody i stypendia za osiągnięcia uczniów oraz osiągnięcia sportowe,
  • udziela uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi organizacjami pożytku publicznego.

Załatwianie spraw w Urzędzie

  1. Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
    • Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
      Plac Ratuszowy 1
      43-170 Łaziska Górne
  2. Możesz napisać pismo i przynieść do Kancelarii Ogólnej Urzędu.
  3. Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: .
  4. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl.
    • Adres skrzynki podawczej Urzędu na platformie ePUAP to /s0ylj5y53x/skrytka
  5. Możesz wysłać faks pod numer 32 324 80 06
  6. Możesz zadzwonić na numer 32 324 80 00.
  7. Możesz przyjść do Urzędu osobiście.

Dojazd do Urzędu

Autobus:

Obok Urzędu znajdują się 3 przystanki autobusowe (Łaziska Górne Ratusz), na których stają autobusy o numerach 29, 69, 294, 525, 655 i literach M, Ł, N.

Samochód:

Przy Urzędzie jest bezpłatny, ogólnodostępny parking.

Dostosowania dla osób z niepełnosprawnością

Opis dostępności poszczególnych budynków znajduję się w deklaracji dostępności.