Ważne adresy i telefony
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik Wydziału: Wojciech Dziduch tel. 32 324 80 26
E-mail:
Telefony:
Sekretariat Burmistrza Miasta: tel. 32 324 80 10
Kancelaria ogólna (biuro podawcze), centrala: tel. 32 324 80 00
Kadry, archiwum zakładowe, staże, praktyki: tel. 32 324 80 21
Udostępnianie informacji publicznej, oświadczenia majątkowe, zaświadczenia o pomocy „de minimis”: tel. 32 324 80 22
Informatycy: tel. 32 324 80 23, tel. 32 324 80 25, tel. 32 324 80 82
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
- Prowadzenie spraw kadrowych pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych miasta, w szczególności dotyczących:
- nawiązywania, zmiany i rozwiązywania stosunku pracy,
- załatwiania spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną pracowników,
- gospodarowania funduszem wynagrodzeń.
- Wykonywanie uprawnień i zadań pracodawcy wobec pracowników Urzędu tj.:
- sporządzanie dokumentów dotyczących wynagradzania,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej urlopów,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy,
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
- prowadzenie rejestrów delegacji służbowych i absencji chorobowej pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników,
- organizowanie obowiązkowych szkoleń pracowników.
- Prowadzenie ewidencji wojskowej pracowników.
- Prowadzenie archiwum i koordynacja czynności kancelaryjnych, w tym współpraca z archiwum państwowym, przejmowanie akt z likwidowanych zakładów budżetowych i jednostek organizacyjnych miasta.
- Prowadzenie spraw zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Prowadzenie Kancelarii Ogólnej.
- Obsługa sekretariatu Burmistrza Miasta i jego zastępcy, w tym obsługa spotkań i narad organizowanych przez Burmistrza Miasta.
- Zamawianie i ewidencjonowanie pieczęci służbowych.
- Planowanie i organizowanie zakupów towarów i usług niezbędnych do funkcjonowania Urzędu.
- Prowadzenie ewidencji majątku trwałego, środków trwałych, przedmiotów nietrwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Nadzorowanie utrzymania czystości i porządku w budynkach administracyjnych Urzędu, a także planowanie i organizowanie ich remontów.
- Prowadzenie spraw związanych z organizacją praktyk szkolnych i studenckich.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Rady Miejskiej i innych organów stosownie do obowiązujących przepisów.
- Planowanie i wdrażanie do realizacji przedsięwzięć związanych z promocją Miasta oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami.
- Obsługa wniosków o udostępnienie informacji publicznej w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu.
- Koordynowanie udzielania przez wydziały Urzędu pomocy publicznej – sporządzanie sprawozdawczości z tym związanej oraz wydawanie w porozumieniu z właściwymi wydziałami zaświadczeń o pomocy „de minimis”.
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem właścicielskim nad spółkami prawa handlowego.
- Prowadzenie kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Łaziskach Górnych.
Ponadto do zadań Wydziału należą sprawy związane z nadzorem nad ochroną budynków administracyjnych Urzędu, przestrzeganiem przepisów bhp oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego Urzędu.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Beata Brzęczek, tel. 32 324 80 30
E-mail:
Budżet: 32 324 80 32
Księgowość UM:
Kasa: 32 324 80 34
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy w zakresie spraw budżetowych pod bezpośrednim nadzorem Skarbnika Miasta:
- Koordynowanie spraw związanych z opracowaniem budżetu miasta i Wieloletniej Prognozy Finansowej, opracowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, informacją o stanie mienia komunalnego i prognozą długu.
- Prowadzenie spraw związanych z wykonaniem budżetu miasta, w szczególności:
- przekazywanie podległym jednostkom informacji niezbędnych do opracowania planów finansowych,
- przygotowywanie układu wykonawczego budżetu i planu finansowego Urzędu,
- opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych,
- przygotowywanie projektu harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu oraz kontrola jego realizacji; zabezpieczenie płatności budżetowych wynikających z harmonogramu,
- przekazywanie jednostkom budżetowym środków finansowych,
- kontrola zgodności z budżetem miasta planów finansowych jednostek budżetowych z uwzględnieniem dochodów własnych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie,
- przekazywanie podległym jednostkom i wydziałom Urzędu informacji związanych z wykonaniem budżetu.
- Przygotowywanie informacji z przebiegu wykonania budżetu gminy i Wieloletniej Prognozy Finansowej za I półrocze oraz sprawozdań rocznych.
- Sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej, budżetowej i majątkowej gminy, w tym bilansu skonsolidowanego.
- Kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w Urzędzie i jednostkach budżetowych.
- Prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem kredytów i pożyczek oraz lokowaniem wolnych środków.
- Współdziałanie z wydziałami Urzędu w zakresie pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych.
- Współdziałanie z urzędami skarbowymi, Ministerstwem Finansów i dysponentami dotacji celowych.
- Prowadzenie rachunkowości budżetu gminy (organ).
- Współdziałanie z organami finansowymi i bankami, opracowywanie specyfikacji do wyboru banku prowadzącego bankową obsługę budżetu miasta.
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy także:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki budżetowej – Urzędu Miejskiego, w szczególności:
- dochodów jednostki Urząd Miejski,
- wydatków jednostki Urząd Miejski,
- ewidencji, amortyzacji i umorzeń majątku trwałego i środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- zaangażowania wydatków,
- rachunków pomocniczych,
- funduszu świadczeń socjalnych,
- projektów z udziałem środków unijnych.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji.
- Prowadzenie ewidencji wartościowej mienia komunalnego (środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, finansowego majątku trwałego).
- Prowadzenie obsługi kasowej Urzędu.
- Prowadzenie rachunkowości kasy zapomogowo-pożyczkowej.
- Prowadzenie spraw płacowych i ubezpieczeniowych pracowników Urzędu oraz zleceniobiorców, w szczególności:
- naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń i zasiłków z ubezpieczenia społecznego, sporządzanie list płac, naliczanie i odprowadzanie składek i podatków
- rozliczanie krajowych i zagranicznych podróży służbowych, ryczałtów,
- prowadzenie spraw Urzędu Miejskiego jako płatnika podatków, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, PFRON.
- Prowadzenie spraw Urzędu, jako podatnika podatku VAT, w szczególności:
- koordynowanie realizacji zadań z tym związanych przez wydziały UM, prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu,
- sporządzanie JPK do Urzędu Skarbowego,
- rejestracja VAT i NIP.
- Przechowywanie i zwrot zabezpieczeń wykonania umów zawartych w wyniku zamówień publicznych.
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i majątkowej Urzędu.
- Współdziałanie z wydziałami Urzędu przy sporządzaniu sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji miejskich.
- Realizacja płatności zadań realizowanych przy współudziale środków z funduszy Unii Europejskiej.
- Rozliczanie mandatów karnych nakładanych przez Straż Miejską.
- Egzekwowanie należności z tytułu niezapłaconych mandatów karnych i innych należności budżetowych.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Bożena Rzepa, tel. 32 324 80 63
Telefony:
Wymiar Podatków: 32 324 80 31
Pobór Podatków: 32 324 80 35
Wymiar i pobór opłaty za gospodarowanie odpadami: 32 324 80 61
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zakresu działania Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy w szczególności:
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach opłat i podatków lokalnych oraz opłaty prolongacyjnej.
- Ustalanie i określanie zobowiązań podatkowych w zakresie:
- podatków i opłat lokalnych (podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych, opłata targowa),
- podatku rolnego,
- podatku leśnego,
- opłaty skarbowej.
- Prowadzenie postępowań dotyczących udzielania ulg, odraczania, umarzania oraz rozkładania na raty w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody gminy wpłacanych bezpośrednio na rachunek organu podatkowego oraz pobieranych przez urzędy skarbowe i inne organy.
- Zabezpieczanie i windykacja zobowiązań podatkowych oraz podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych.
- Prowadzenie, zgodnie z ordynacją podatkową, czynności sprawdzających i kontroli podatkowej.
- Wydawanie zaświadczeń w sprawach wymienionych w ordynacji podatkowej.
- Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej.
- Prowadzenie rachunkowości organu podatkowego.
- Pobór i zabezpieczenie wykonania należności pieniężnych miasta, do których stosuje się ustawę ordynacja podatkowa.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych i opisowych z zakresu realizowanych zadań i przedkładanie ich Głównemu Księgowemu Urzędu Miejskiego.
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego producentom rolnym.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatą eksploatacyjną za wydobytą kopalinę.
- Ustalanie i określanie zobowiązań wynikających z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontrolnych w celu prawidłowego ustalenia/określenia zobowiązań wynikających z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Pobór należności pieniężnych wynikających z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Określanie wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Zabezpieczanie i windykacja zobowiązań wynikających z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych.
- Współudział przy opracowaniu i realizacji Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie w zakresie działania Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Damian Ksiądz, tel. 32 324 80 40
Mail:
Gospodarka komunalna: tel. 32 324 80 47, 32 324 80 48
Zarządzanie kryzysowe: tel. 32 324 80 27, 32 324 80 48
Planowanie przestrzenne: tel. 32 324 80 42
Inwestycje: tel. 32 324 80 41
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Infrastruktury Miejskiej należy:
- W zakresie gospodarki komunalnej:
- Sprawy rozwoju i funkcjonowania gospodarki komunalnej.
- Nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych oraz oświetlenia ulicznego.
- Koordynowanie działalności służb miejskich w sytuacji klęsk lub awarii technicznych.
- Nadzór nad utrzymaniem czystości w gminie w okresie letnim i zimowym.
- Koordynowanie usług przewozowych na terenie gminy oraz spraw związanych z organizowaniem bezpłatnej komunikacji miejskiej.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem bezdomnych zwierząt w tym opracowanie i realizacja programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy, prowadzenia rejestru schronisk dla bezdomnych zwierząt, nadzór nad przeprowadzaniem szczepień zwierząt p. wściekliźnie. Wydawanie zezwoleń na psy rasy agresywnej oraz prowadzenie rejestru psów rasy agresywnej.
- Prowadzenie spraw związanych z grobownictwem wojennym, bieżące utrzymanie grobów wojennych.
- Współudział przy opracowaniu i realizacji Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.
- Prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem gminnych placów zabaw i siłowni plenerowych.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem przystanków autobusowych oraz wiat przystankowych.
- W zakresie zarządzania drogami gminnymi i wewnętrznymi, których zarządcą jest Burmistrz Miasta Łaziska Górne:
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem bieżącym dróg i chodników.
- Prowadzenie ewidencji dróg gminnych.
- Bieżące prowadzenie przeglądów stanu technicznego dróg i chodników.
- Opiniowanie wniosków o zaliczaniu dróg przebiegających przez obszar gminy do kategorii dróg powiatowych i wojewódzkich.
- Współpraca z innymi zarządcami dróg na terenie miasta.
- Przekazywanie Prezesowi UKE danych w zakresie przewidzianym dla zarządców dróg oraz Burmistrza Miasta.
- Współpraca w zakresie tworzenia planów rozwoju sieci drogowej na terenie miasta.
- Nadzór nad korzystaniem z dróg publicznych w sposób szczególny.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na:
- zajęcie pasa drogowego,
- umieszczenie urządzeń w pasie drogowym związanych lub nie związanych z tym pasem drogowym,
- umieszczenie reklamy w pasie drogowym,
- lokalizację, budowę i przebudowę zjazdu oraz opiniowanie projektów zjazdu,
- lokalizację sieci i przyłączy: kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, ciepłowniczej i gazowej.
- Przygotowywanie projektów warunków na podłączenie do kanalizacji deszczowej.
- Opiniowanie zmian w organizacji ruchu drogowego (czasowych i stałych),
- Nadzór nad oznakowaniem poziomym i pionowym na drogach gminnych oraz oznakowaniem sieci tras rowerowych.
- Przekazywanie okresowej informacji o gminnych drogach publicznych.
- Prowadzenie „Akcji Zima” - przygotowywanie i koordynowanie wszelkich działań związanych z zimowym utrzymaniem gminnych dróg i chodników.
- W zakresie gospodarki mieszkaniowym zasobem gminy:
- Nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem lokali mieszkalnych i użytkowych. Współudział w opracowaniu uchwał w zakresie najmu lokali.
- Koordynacja działań z różnymi dysponentami w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej.
- Koordynowanie pracą Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
- Przygotowywanie skierowań uprawnionych do wynajmu lokali.
- W zakresie ochrony ludności i spraw obronnych:
- Prowadzenie analiz i opracowywanie prognoz dotyczących pożarów, klęsk żywiołowych oraz innych zagrożeń miejscowych.
- Prowadzenie analiz sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie miasta.
- Określenie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz planowanie zapobiegania tym zagrożeniom na terenie miasta.
- Planowanie reagowania kryzysowego i odbudowy.
- Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania ludności oraz zorganizowanie systemu łączności w sytuacji kryzysowej.
- Współpraca z Policją, Państwową Strażą Pożarną, Strażą Miejską i innymi służbami.
- Tworzenie struktur ochrony cywilnej na szczeblu miasta.
- Współdziałanie z organizacjami społecznymi i pozarządowymi na rzecz zadań powszechnego systemu ochrony ludności.
- Prowadzenie gospodarki materiałowej na potrzeby zadań obronnych.
- Planowanie przedsięwzięć w zakresie przygotowania i funkcjonowania budowli ochronnych, urządzeń specjalnych oraz utrzymywanie stałego kontaktu ze służbami nadzoru budowlanego, zagospodarowania przestrzennego, infrastruktury komunalnej oraz gospodarki wodnej.
- Planowanie i realizowanie szkoleń w zakresie powszechnej samoobrony, upowszechnianie wiedzy z zakresu ochrony ludności.
- Koordynacja działań związanych z przeciwdziałaniem zagrożeniom epidemiologicznym na terenie miasta.
- Koordynacja zadań z zakresu ochrony dóbr kultury.
- Planowanie i koordynacja działalności w zakresie realizacji zadań obronnych.
- Przygotowanie miasta do funkcjonowania w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
- Wykonywanie zadań związanych z planowaniem operacyjnym na szczeblu miasta.
- Opracowywanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej wydziałów Urzędu Miejskiego i innych jednostek organizacyjnych na terenie miasta.
- Organizacja i realizacja szkolenia obronnego z pracownikami i kadrą kierowniczą Urzędu oraz przedstawicielami podległych Burmistrzowi Miasta jednostek organizacyjnych.
- Planowanie potrzeb finansowych i realizacja kwot przydzielonych z funduszy zadań wyodrębnionych na realizację zadań obronnych.
- Planowanie i koordynacja świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz ochrony ludności i obronności kraju, wydawanie decyzji w sprawach świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju.
- Prowadzenie spraw związanych z akcją kurierską.
- Sporządzanie planów i programów działania w zakresie obronności.
- W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- Współdziałanie w organizowaniu ochotniczych straży pożarnych, koordynowanie ich działalności oraz prowadzenie spraw finansowych.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji miejskich, w tym:
- Sporządzanie projektów umów związanych z realizacją przygotowywanych zadań, określających wzajemne zobowiązania stron i świadczenia inwestora,
- Przygotowywanie zadań inwestycyjnych oraz remontowych do uzyskania pozwolenia na budowę lub innych dokumentów formalno-prawnych przewidzianych prawem,
- Współpraca z projektantami na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i kosztorysów inwestorskich,
- Szacowanie kosztów przygotowywanych inwestycji, robót towarzyszących oraz remontów,
- Analiza i weryfikacja sporządzonej dokumentacji projektowej i dokumentów z nią związanych,
- Przygotowywanie materiałów do przetargów w zakresie inwestycji i remontów,
- Kontrolowanie przebiegu wykonania zadań inwestycyjnych, sporządzanie analiz dotyczących realizacji tych zadań,
- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi inwestycjami i zadaniami,
- Przekazywanie w administrowanie zrealizowanych inwestycji.
- Rozliczanie inwestycji.
- Prowadzenie inwestycji i remontów w obiektach, których właścicielem jest Miasto Łaziska Górne.
- Wyposażenie gruntów wchodzących do zasobów gminy w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu pod budownictwo mieszkaniowe oraz tworzenie warunków dla rozwoju przedsiębiorstw oraz usług w mieście.
- Prowadzenie toku formalno-prawnego związanego z opracowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatą planistyczną.
- Sporządzanie wypisów i wyrysów z planu miejscowego oraz udostępnianie planów miejscowych do wglądu.
- Organizowanie gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej.
- Przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy oraz inwestycji celu publicznego dla gmin wskazanych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze.
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków znajdujących się na terenie gminy Łaziska Górne, w tym m.in. :
- prowadzenie kart ewidencyjnych obiektów zabytkowych,
- występowanie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wpis obiektów do rejestru zabytków województwa śląskiego,
- prowadzenie gminnego programu ochrony zabytków,
- prowadzenie toku formalno-prawnego związanego z udzieleniem przez gminę dotacji na remonty zabytków znajdujących się na terenie gminy, a wpisanych do rejestru zabytków województwa śląskiego.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatami za usługi wodne, w zakresie obowiązków ciążących na Burmistrzu Miasta Łaziska Górne, w tym ustalanie wysokości opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej i przekazywanie stosownych informacji podmiotom obowiązanym.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Siedziba: ul. Energetyków 5, 43-170 Łaziska Górne
Do zadań Wydziału Gospodarki Mieniem i Ochrony Środowiska należą sprawy realizowane przez:
- Referat Gospodarki Mieniem
- Referat Ochrony Środowiska
- Referat Gospodarki Odpadami Komunalnymi
Referat Gospodarki Mieniem:
Kierownik Referatu: Joanna Zając, telefon: 32 324 80 37
e-mail:
Gospodarka Nieruchomościami: 32 324 80 38, 32 324 80 37
Przekształcenia i Nadzór Właścicielski: 32 324 80 39, 32 324 80 83
ZAKRES DZIAŁANIA REFERATU GOSPODARKI MIENIEM:
- Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi mienie komunalne, w tym:
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości do gminnego zasobu gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, oddawaniem nieruchomości stanowiących mienie komunalne w trwały zarząd, dzierżawę, użytkowanie, jak również użyczenie,
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Aktualizacja i naliczanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego.
- Wydawanie postanowień i decyzji dotyczących podziałów i rozgraniczenia nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem granic nieruchomości gruntów gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i nadawaniem numerów porządkowych nieruchomości.
- Wydawanie zgody na czasowe zajęcie terenu gminnego.
- Regulacja własności gruntów pod drogi publiczne.
- Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa.
- Prowadzenie spraw nadzoru właścicielskiego nad majątkiem Miasta Łaziska Górne, z wyłączeniem spraw powierzonych Wydziałowi Organizacyjnemu.
- Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości.
- Prowadzenie spraw spadkowych, w których Miasto Łaziska Górne ma interes prawny, w tym związanych z długami spadkowymi oraz prowadzenie ewidencji nabytych w drodze spadku praw.
Referat Ochrony Środowiska:
Kierownik Referatu: Robert Wrona, telefon: 32 324 80 45
e-mail:
Dofinansowanie przedsięwzięć proekologicznych: tel. 32 324 80 45
Ochrona środowiska, wycinka drzew: tel. 32 324 80 66
Decyzje środowiskowe: tel. 32 324 80 67
ZAKRES DZIAŁANIA REFERATU OCHRONY ŚRODOWISKA:
- Wydawanie zezwoleń w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Prowadzenie postępowań wynikających z ustawy o odpadach, z wyjątkiem spraw dotyczących odpadów komunalnych.
- Przygotowywanie opinii z zakresu Prawa górniczego i geologicznego.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z ustawy Prawo wodne.
- Konserwacja urządzeń wodnych.
- Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew.
- Prowadzenie spraw związanych z zielenią miejską i ochroną fauny.
- Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem form ochrony przyrody oraz opieką konserwatorską i pielęgnacyjną przyrodniczo cennego drzewostanu.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie ochrony środowiska.
- Gospodarowanie środkami pochodzącymi z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
- Realizacja programu profilaktyki zdrowotnej na obszarach, na których występują przekroczenia standardów jakości środowiska.
- Promocja edukacji ekologicznej.
- Udzielanie dotacji celowych z budżetu gminy na dofinansowywanie inwestycji proekologicznych.
- Realizacja działań wynikających z Programu Ochrony Powietrza dla województwa śląskiego, w zakresie przygotowania sprawozdań rocznych.
- Przyjmowanie deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw i wprowadzanie ich do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).
- Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska.
Referat Gospodarki Odpadami Komunalnymi:
telefon: 32 324 80 07
e-mail:
ZAKRES DZIAŁANIA REFERATU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
- Nadzór nad systemem gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Przygotowywanie projektów uchwał niezbędnych do realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi.
- Kontrola przestrzegania regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta we współpracy z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej, Referatem Ochrony Środowiska i Wydziałem Podatków i Opłat Lokalnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Łaziska Górne.
- Kontrola podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
- Doskonalenie i nadzór systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w mieście.
- Kontrola podmiotu obsługującego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- Inicjowanie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- Opracowywanie, zgodnie z odpowiednimi przepisami, informacji o:
- podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
- punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa w ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
- Opracowywanie rocznych analiz stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych miasta w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami.
- Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Nadzór nad warunkami wykonywania działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
- Współpraca z podmiotami realizującymi zadania związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w Mieście Łaziska Górne.
- Obsługa Baz danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
- Oględziny nieruchomości w celu weryfikacji zgodności informacji zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami ze stanem faktycznym dotyczących posiadania kompostownika przydomowego i kompostowania w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Żaneta Pilorz, tel. 32 324 80 18
Telefony:
Dowody osobiste: 32 324 80 15
Ewidencja ludności: 32 324 80 16
Działalność gospodarcza: 32 324 80 46
Dodatki mieszkaniowe: 32 324 80 24
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności.
- Prowadzenie Rejestru Mieszkańców, Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców.
- Współpraca w zakresie ruchu ludności z właściwymi organami.
- Wydawanie dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów.
- Wydawanie zaświadczeń z prowadzonych rejestrów.
- Przygotowywanie spisów dzieci podlegających powszechnemu obowiązkowi szkolnemu.
- Udostępnianie danych z ewidencji ludności, Rejestru PESEL oraz Rejestru Dowodów Osobistych.
- Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych.
- Prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach rejestru wyborców, spisu wyborców.
- Sporządzanie i aktualizowanie spisu wyborców dla przeprowadzenia wyborów i referendów.
- Prowadzenie spraw dotyczących pomocy repatriantom.
- Przygotowywanie zezwoleń na organizację imprez masowych.
- Prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń publicznych.
- Wykonywanie zadań z zakresu rejestracji i kwalifikacji wojskowej.
- Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
- Obliczanie wysokości rekompensaty finansowej przysługującej żołnierzom rezerwy odbywającym ćwiczenia.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu służby wojskowej.
- Prowadzenie spraw z zakresu porządku publicznego, współpraca z Policją.
- Prowadzenie spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych.
- W zakresie działalności gospodarczej:
- przyjmowanie i przekształcanie w formę dokumentu elektronicznego wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – wpisy, zmiany we wpisie, wykreślenia wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz naliczanie opłaty za korzystanie z tych zezwoleń,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
- Prowadzenie punktu potwierdzającego Profile Zaufane ePUAP
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Siedziba: ul. Św. Jana Pawła II 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Joanna Palenta, tel. 32 324 80 52
E-mail:
Telefony:
Edukacja: 32 324 80 51
Kultura: 32 324 80 54
Ochrona zdrowia, sport i pożytek publiczny: 32 324 80 55
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do kompetencji Wydziału Edukacji, Ochrony Zdrowia, Kultury i Sportu należy:
- W zakresie edukacji:
- Planowanie sieci publicznych przedszkoli i szkół podstawowych oraz granic obwodów szkół podstawowych.
- Przygotowywanie zakładania, przekształcania lub likwidacji szkół podstawowych i przedszkoli.
- Nadzór nad organizacją szkół podstawowych i przedszkoli.
- Analiza i zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych i przedszkoli.
- Organizowanie i obsługa konkursów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych i przedszkoli.
- Prowadzenie spraw osobowych dyrektorów szkół podstawowych i przedszkoli, w tym przygotowywanie oceny pracy dyrektorów.
- Organizowanie czynności związanych z awansem zawodowym nauczycieli.
- Koordynowanie spraw związanych z nagrodami Burmistrza Miasta dla nauczycieli.
- Przygotowywanie planu dofinasowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli.
- Prowadzenie ewidencji niepublicznych szkół podstawowych i przedszkoli prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne inne niż jst.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji dla niepublicznych szkół podstawowych i przedszkoli.
- Prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem kosztów wychowania przedszkolnego pomiędzy jst.
- Koordynowanie spraw związanych z rocznym obowiązkiem przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego oraz prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem nauki.
- Realizowanie zadań organu prowadzącego jednostki oświatowe wynikające z ustawy dotyczącej Systemu Informacji Oświatowej, a także zadań wynikających z wyżej wymienionej ustawy w stosunku do jednostek oświatowych prowadzonych przez podmioty inne niż Miasto Łaziska Górne.
- Organizowanie bezpłatnego transportu i opieki w czasie dowozów uczniów niepełnosprawnych do szkół lub zwrot kosztów przewozu.
- Prowadzenie spraw związanych z nagrodami i stypendiami za osiągnięcia uczniów.
- Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z kształceniem młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego.
- Przygotowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych.
- Współpraca z placówkami oświatowymi w zakresie organizacji konkursów przedmiotowych i innych dla dzieci i młodzieży.
- Obsługa merytoryczna programów rządowych i dotacji celowych z budżetu państwa oraz pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych.
- Współdziałanie z instytucjami nadzoru pedagogicznego, dyrektorami szkół i przedszkoli, związkami zawodowymi oraz innymi instytucjami z zakresie realizacji zadań wydziału.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi organizacjami pożytku publicznego w zakresie oświaty i wychowania.
- W zakresie ochrony zdrowia:
- Współpraca z zakładami opieki zdrowotnej w zakresie funkcjonowania ochrony zdrowia na terenie miasta.
- Monitoring zabezpieczenia ochrony zdrowia w zakresie dostępności i jakości udzielanych świadczeń na terenie miasta.
- Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem świadczeń gwarantowanych w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców miasta w zakresie ochrony zdrowia.
- Opracowywanie i realizacja programów zdrowotnych.
- Prowadzenie rejestru żłobków, klubów dziecięcych oraz wykazów dziennych opiekunów.
- Sprawowanie nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami.
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi organizacjami pożytku publicznego w zakresie ochrony zdrowia.
- Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem pomocy finansowej powiatowi mikołowskiemu na organizację izby wytrzeźwień.
- W zakresie kultury:
- Prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury.
- Przekazywanie gminnym instytucjom kultury dotacji z budżetu gminy oraz gromadzenie sprawozdań z ich wykorzystania.
- Współorganizacja z instytucjami kultury i placówkami oświatowymi konkursów, festiwali, przeglądów artystycznych, itp.
- Promocja kultury i środowisk twórczych w mieście.
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza Miasta za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi organizacjami pożytku publicznego w zakresie kultury..
- W zakresie upowszechniania kultury fizycznej i turystyki:
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza Miasta dla sportowca, trenera i zasłużonego działacza sportu.
- Organizowanie wycieczek turystyczno-krajoznawczych dla mieszkańców miasta.
- Organizowanie wycieczek dla dzieci i młodzieży w ramach akcji „Lato w mieście”.
- Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem warunków sprzyjających rozwojowi sportu.
- Wspieranie działań organizacyjnych imprez sportowych i rekreacyjnych objętych patronatem Burmistrza Miasta.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi organizacjami pożytku publicznego w zakresie kultury fizycznej i turystyki.
- W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie:
- Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i realizacją Programów Współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 4 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Przygotowanie sprawozdań z ich realizacji.
- Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem przez Burmistrza Miasta Łaziska Górne konkursów ofert na realizację zadań publicznych na podstawie przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Siedziba: ul. Św. Jana Pawła II 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Tomasz Stuchlik, tel. 32 324 80 23
E-mail:
Telefony:
Informatycy: tel. 32 324 80 25, tel. 32 324 80 82
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Informatyki należy:
- Obsługa informatyczna Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy, z którymi Burmistrz Miasta, działający w imieniu Urzędu, zawarł stosowne porozumienie, w szczególności:
- administracja, utrzymanie i rozwój sieci komputerowych (LAN, WAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków Urzędu i jednostek obsługiwanych oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci, a także zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci łączących poszczególne lokalizacje Urzędu i jednostek obsługiwanych,
- administrowanie serwerami, w tym w zakresie systemów operacyjnych i baz danych,
- zapewnienie bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemach informatycznych Urzędu w zakresie stosowania technicznych środków ochrony zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych oraz wewnętrznymi politykami bezpieczeństwa,
- wykonywanie prac związanych z bieżącą obsługą zainstalowanych systemów informatycznych,
- tworzenie kopii bezpieczeństwa baz danych i systemów zgodnie z przyjętymi procedurami,
- profilaktyka antywirusowa,
- aktualizacja oprogramowania,
- zarządzanie systemami haseł dostępu,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi i obsługiwanymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie wdrożeń nowych systemów informatycznych,
- kontakt z dostawcami oprogramowania w celu eliminowania stwierdzonych nieprawidłowości i wprowadzenia niezbędnych modyfikacji,
- analiza potrzeb oraz dokonywanie zakupów w zakresie sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania dziedzinowego i biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych,
- prowadzenie bieżącej konfiguracji oraz instalacji sprzętu komputerowego,
- prowadzenie serwisu sprzętu komputerowego oraz urządzeń peryferyjnych,
- szkolenia i pomoc użytkownikom w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania.
- Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski
- Zarządzanie dostępem do Internetu oraz będącymi w dyspozycji Urzędu Miejskiego usługami hostingowymi, w tym serwerami www, poczty elektronicznej oraz kontami pocztowymi, a także będącymi w dyspozycji Urzędu Miejskiego domenami i poddomenami.
- Kontrola wykorzystania i poprawności danych oraz bieżąca obsługa systemów informacji przestrzennej oraz systemów powiązanych, a także analiza możliwości zasilania ich dodatkowymi lub zaktualizowanymi danymi.
- Prowadzenie spraw związanych z porozumieniami zawartymi z innymi jst w zakresie systemów informatycznych.
- Utrzymanie i rozwój infrastruktury powstałej w ramach projektu SilesiaNet, w tym prowadzenie dokumentacji z tym związanej.
- Prowadzenie dokumentacji systemów IT i sprzętu komputerowego.
- Planowanie i utrzymanie poprawności działania systemów monitoringu wizyjnego wykorzystywanego przez Urząd Miejski oraz infrastruktury wykorzystywanej na potrzeby transmisji obrad sesji Rady Miejskiej.
- Prowadzenie ewidencji majątku trwałego, środków trwałych, przedmiotów nietrwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w zakresie sprzętu komputerowego i oprogramowania.
- Pozyskiwanie informacji i analiza możliwości finansowania procesów informatyzacji w Urzędzie Miejskim ze środków zewnętrznych.
- Koordynacja prac nad wdrożeniem projektów z zakresu e Goverment.
- Prowadzenie praw związanych z udzielaniem i rozliczaniem przez Miasto Łaziska Górne dotacji na zadania związane z informatyką lub telekomunikacją.
- Zarządzanie Systemem Elektronicznego Obiegu Dokumentów.
- Zamawianie oraz ewidencjonowanie podpisów elektronicznych, w tym przygotowanie i rozliczanie umów w tym zakresie.
- Publikacja usług na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Siedziba: ul. Energetyków 5, 43-170 Łaziska Górne
Aleksandra Moćko, tel. 32 324 80 43
E-mail:
ZAKRES DZIAŁANIA:
- Opracowywanie projektów zarządzeń i regulaminów regulujących stosowanie w Urzędzie Miejskim przepisów prawa zamówień publicznych oraz kontrola ich stosowania.
- Prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem zamówień publicznych na podstawie obowiązujących ustaw i rozporządzeń.
- Prowadzenie kontroli wskazanych przez Burmistrza Miasta postępowań o zamówienia publiczne.
- Prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim.
- Kontrolowanie prawidłowości stosowania w Urzędzie Miejskim przepisów dotyczących udzielania zamówień publicznych.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Kierownik USC: Burmistrz Miasta – Aleksander Wyra
Zastępca Kierownika USC: Anna Wejkowska
E-mail:
Telefony USC: 32 324 80 03
ZAKRES DZIAŁANIA:
- Przyjmowanie oświadczeń:
- o wstąpieniu w związek małżeński,
- o wyborze nazwiska, jakie nosić będą małżonkowie i dzieci zrodzone w małżeństwie,
- o uznaniu ojcostwa,
- o powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko,
- rodziców o zmianie imienia (imion) nowonarodzonego dziecka.
- Prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem aktów urodzeń, małżeństw, zgonów.
- Sporządzanie dokumentacji dotyczącej zawierania związków małżeńskich obywateli polskich z cudzoziemcami w kraju i za granicą.
- Załatwianie z polskimi placówkami dyplomatycznymi i konsularnymi za granicą oraz placówkami dyplomatycznymi państw obcych w Polsce spraw rejestracji stanu cywilnego.
- Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk.
- Prowadzenie archiwum aktów i dokumentacji stanu cywilnego.
- Utrzymanie uroczystego charakteru zawierania małżeństw w USC.
- Organizowanie uroczystości wręczenia medali za długoletnie pożycie małżeńskie oraz jubileuszy 60 i 65-lecia małżeństwa.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Naczelnik: Beata Marciniak, tel. 32 324 80 01
E-mail:
Telefony:
Obsługa Rady: 32 324 80 02
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Biura Rady Miejskiej należy:
- Obsługa organizacyjno-techniczna i kancelaryjno-biurowa Rady Miejskiej, Komisji Rady oraz radnych.
- Prowadzenie rejestrów i zbiorów dotyczących Rady Miejskiej, w tym: interpelacji i zapytań radnych, uchwał podjętych przez Radę Miejską, aktów prawa miejscowego i obwieszczeń Rady.
- Obsługa korespondencji wpływającej do Rady Miejskiej.
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem projektów uchwał oraz czynności związanych z uchwałami Rady Miejskiej.
- Sporządzanie sprawozdań, opinii i wniosków, projektów planów pracy oraz protokołów z posiedzeń Komisji i sesji.
- Prowadzenie spraw związanych z klubami Radnych Rady Miejskiej.
- Wykonywanie czynności związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych.
- Prowadzenie dokumentacji i koordynacja przebiegu prac w zakresie skarg, wniosków i petycji, rejestru petycji.
- Organizacja wyborów ławników sądowych.
- Rozliczanie delegacji, diet i kosztów podróży służbowych radnych.
- Aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania Rady Miejskiej.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Telefony:32 324 80 73 lub 32 324 80 05
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zakresu działania Referatu Rozwoju Miasta należy:
- Opracowywanie i wdrażanie strategii i programów związanych z rozwojem oraz polityką promocyjną i informacyjną Miasta.
- Podejmowanie działań w celu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania działalności inwestycyjnej, promocyjnej i informacyjnej Miasta, w tym koordynowanie prac związanych z przygotowaniem dokumentów aplikacyjnych we współpracy z wydziałami merytorycznymi UM oraz jednostkami organizacyjnymi Miasta.
- Inicjowanie i planowanie przedsięwzięć oraz projektów związanych z wykorzystaniem środków zewnętrznych.
- Nadzór nad realizacją projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych.
- Budowanie i kreowanie wizerunku Miasta Łaziska Górne.
- Koordynowanie działalności informacyjnej Urzędu Miejskiego i jednostek organizacyjnych.
- Opracowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych Miasta we współpracy z wydziałami merytorycznymi i jednostkami organizacyjnymi Miasta.
- Zarządzenie treścią oficjalnych serwisów internetowych Urzędu Miejskiego.
- Obsługa administracyjno-kancelaryjna Sekretarza Miasta.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Radca Prawny: Magdalena Stachura, tel. 32 324 80 04
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań radcy prawnego należy:
- Opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych Burmistrza Miasta oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Miejskiej.
- Obsługa prawna Burmistrza i doradztwo prawne na rzecz wydziałów Urzędu.
- Występowanie w imieniu Burmistrza Miasta przed organami orzekającymi.
- Nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów kpa w wydziałach Urzędu.
- Opiniowanie projektów umów i porozumień.
- Sporządzanie opinii prawnych.
- Prowadzenie bieżącej informacji na rzecz wydziałów Urzędu Miejskiego nt. zmian oraz nowych regulacji prawnych.
- Koordynowanie spraw z zakresu obsługi prawnej wykonywanej przez radców prawnych i adwokatów świadczących usługi na rzecz Urzędu Miejskiego.
- Inne zadania przewidziane w przepisach dotyczących obsługi prawnej.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Iwona Ogórek, tel. 32 324 80 20
E-mail:
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań inspektora ochrony danych należy:
- Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie.
- Monitorowanie przestrzegania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora i podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
- Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Współpraca z organem nadzorczym, o którym mowa w przepisach odrębnych.
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego, o którym mowa w przepisach odrębnych, w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
Inspektor ochrony danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.
Adres: Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne
Koordynator ds. Dostępności: Karolina Kozioł, tel. 32 324 80 05
E-mail:
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań koordynatora ds. dostępności należy:
- Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Łaziskach Górnych oraz miejskie jednostki organizacyjne.
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Łaziskach Górnych oraz miejskie jednostki organizacyjne.
- Monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator wykonuje swoje obowiązki pod bezpośrednim nadzorem Sekretarza Miasta.