Informacja o zakresie działalności Urzędu - tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)
Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Urząd Miejski w Łaziskach Górnych, czyli w skrócie Urząd,
znajduje się przy Placu Ratuszowym 1 w Łaziskach Górnych.
To jest główny budynek Urzędu.
W tym budynku pracują burmistrz i urzędnicy.
Burmistrz jest szefem Urzędu.
Burmistrzem Łazisk Górnych jest Aleksander Wyra.
Burmistrzowi w pracy pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz Miasta, Skarbnik Miasta i inni pracownicy urzędu.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie możesz:
- zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić lokalne podatki, w tym podatek od nieruchomości czyli gruntów, budynków, budowli, ich części na przykład mieszkań,
- zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego,
- prowadzi spis ludności w mieście,
- prowadzi spis firm, które są w mieście,
- zarządza miastem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem,
- ustala jakie będą lokalne podatki,
- ustala jakie będą lokalne opłaty,
- planuje przestrzeń w mieście,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne miastu budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w mieście,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z miasta,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- dba o zabytki,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Kontakt z pracownikami Urzędu:
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek od 7.30 do 17.00,
- we wtorek, środę i czwartek od 7.30 do 15.30,
- w piątek od 7.30 do 14.00.
W sobotę i niedzielę Urząd jest zamknięty.
To są godziny pracy Urzędu.
Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.
Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Plac Ratuszowy 1
43-170 Łaziska Górne
Możesz napisać pismo i przynieść do Kancelarii.
Kancelaria to miejsce, w którym zostawisz pisma i dokumenty.
W Kancelarii możesz zapytać, gdzie załatwisz Twoją sprawę.
Kancelaria jest na parterze przy wejściu głównym.
Kancelaria jest otwarta w godzinach pracy Urzędu.
Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: burmistrz@laziska.pl
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.
Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.
ePUAP to skrót nazwy:
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej.
Musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP.
Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl.
Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: /s0ylj5y53x/skrytka
ERROR: Content Element with uid "2055" and type "gridgallery_gallery" has no rendering definition!
Możesz wysłać faks pod numer 32 324 80 06
Możesz zadzwonić na numer 32 324 80 00
Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjechać do nas autobusem:
Obok Urzędu znajdują się 3 przystanki autobusowe.
Nazwa stacji to Łaziska Górne Ratusz.
Na przystankach stają autobusy o numerach 29, 69, 294, 525, 655
Na przystankach stają też autobusy o literach M, Ł, N.
ERROR: Content Element with uid "2060" and type "gridgallery_gallery" has no rendering definition!
Możesz przyjechać do nas samochodem:
Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich.
Możesz zaparkować na miejscu dla osoby z niepełnosprawnością.
Takie miejsce parkingowe ma specjalny znak.
Na znaku są litera P, koperta i symbol osoby z niepełnosprawnością.
Miejsce parkingowe jest pomalowane na kolor niebieski.
ERROR: Content Element with uid "2062" and type "gridgallery_gallery" has no rendering definition!
Czy Urząd jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością?
Budynek Urzędu jest częściowo dostępny.
Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności.