Informacja o zakresie działalności Urząd Miejski PJM
Informacja o zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych PJM
Informacja o zakresie działalności Urzędu
Główna siedziba Urzędu Miejskiego znajduje się przy Placu Ratuszowym 1 w Łaziskach Górnych. W tym budynku urzęduje Burmistrz, tu znajdują się między innymi Kancelaria Ogólna, Kasa, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Spraw Obywatelskich, Wydział Podatków i Opłat Lokalnych.
Pozostałe budynki zajmowane przez Urząd znajdują się na terenie centrum miasta. Szczegółowe informacje, gdzie mieszczą się poszczególne wydziały znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych pod adresem https://bip.laziska.pl
Przy pomocy Urzędu Burmistrz Miasta Łaziska Górne realizuje zadania własne miasta określone ustawami, statutem miasta, uchwałami Rady Miejskiej oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane z mocy ustaw.
W Urzędzie możesz:
- zameldować się,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić lokalne podatki, na przykład podatek od nieruchomości,
- zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego,
- prowadzi spis ludności w mieście,
- prowadzi spis firm, które są w mieście,
- zarządza miastem w sytuacjach kryzysowych, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- sporządza budżet Miasta,
- ustala, jakie będą lokalne opłaty i podatki,
- planuje przestrzeń w mieście,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne miastu budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w mieście,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z miasta,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- dba o zabytki,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek od 7.30 do 17.00,
- we wtorek, środę i czwartek od 7.30 do 15.30,
- w piątek od 7.30 do 14.00.
Aby załatwić sprawę w Urzędzie można:
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu lub napisać pismo i przynieść do Kancelarii Ogólnej.
- napisać pismo i wysłać je:
- na adres: Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne - na adres e-mail:
- za pomocą platformy ePUAP na adres skrzynki /s0ylj5y53x/skrytka
- faksem pod numer 32 324 80 06
- na adres: Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Aby skontaktować się telefonicznie z pracownikami Urzędu można zadzwonić pod numer telefonu 32 324 80 00.