Biuletyn Informacji Publicznej strona główna Facebook
 

Ogłoszenie Sądu Rejonowego w Mikołowie pod sygn. akt I Ns 517/17
o stwierdzenie nabycia spadku po Wiesławie Gaździe.

I STOPIEŃ ZAGROŻENIA ANTYTERRORYSTYCZNEGO ,,ALFA”

Informujemy, że ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa w czasie obrad 24. Sesji Konferencji Stron Ramowej Konwencji ONZ w sprawie zmian klimatu (COP 24) od północy z dnia 25 na 26 listopada w woj. śląskim oraz m. Kraków obowiązuje pierwszy stopień zagrożenia antyterrorystycznego ALFA. Wszystkie niepokojące sygnały należy zgłaszać policji za pośrednictwem nr 112 lub 997.

Stopień ALFA jest najniższym z czterech stopni alarmowych określonych w ustawie o działaniach antyterrorystycznych. Jest on przede wszystkim sygnałem dla służb dbających o bezpieczeństwo i całej administracji publicznej do zachowania szczególnej czujności.

Pierwszy stopień alarmowy ALFA będzie obowiązywał przez okres trwania COP 24 – od 26 listopada do 15 grudnia.

Zarządzenie nr 215 Prezesa Rady Ministrów P-121-212-18 zarz. nr 215 PRM 2018 stopień alarmowy

FUNKCJONOWANIE KOMUNIKACJI W OKRESIE ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA I NOWEGO ROKU

Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku komunikacja miejska będzie funkcjonować w następujący sposób:

W DNIU 24.12.2018 r. (WIGILIA)

Autobusy i trolejbusy będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w dni robocze nieszkolne do godziny 16:00. Po tych godzinach komunikacja zostanie ograniczona i około godziny 18:00 zostanie całkowicie wygaszona.

W DNIU 25.12.2018 r. (BOŻE NARODZENIE)

Do godziny 11:00 komunikacja miejska nie będzie funkcjonować. Autobusy i trolejbusy zaczną wyjeżdżać z zajezdni około godz. 11:00 i od godziny 12:00 będą kursować zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym w niedziele niehandlowe i święta. Tego dnia wszystkie kursy na liniach: R, S, W, 21, 25, 33, 51, 69, 82, 291 i 696 zostaną zawieszone.

W DNIU 26.12.2018 r. (DRUGI DZIEŃ ŚWIĄT)

Autobusy i trolejbusy będą kursować przez cały dzień według rozkładu jazdy obowiązującego w niedziele niehandlowe i święta. W tym dniu nie będą wykonywane kursy nocne na linii trolejbusowej A (o godzinie 0:30 z „Tychy Towarowa” oraz 0:52 z „Tychy Dworzec PKP”) i E (o godzinie 0:15 z „Tychy Paprocany Pętla T-bus” oraz 0:38 z „Tychy Dworzec PKP”).

W DNIU 31.12.2018 r. (SYLWESTER)

Autobusy i trolejbusy będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w dni robocze nieszkolne do godziny około 18:00. Po tych godzinach komunikacja zostanie ograniczana i około godziny 20:00 zostanie całkowicie wygaszona.

W DNIU 01.01.2019 r. (NOWY ROK)

Autobusy i trolejbusy będą kursować przez cały dzień według rozkładu jazdy obowiązującego w niedziele i święta. W tym dniu nie będą wykonywane kursy nocne na linii trolejbusowej A o godzinie 0:30 z „Tychy Towarowa” oraz 0:52 z „Tychy Dworzec PKP”) i E (o godzinie 0:15 z „Tychy Paprocany Pętla T-bus” oraz 0:38 z „Tychy Dworzec PKP”).

Jednocześnie informujemy, że z uwagi na zimową przerwę świąteczną w szkołach od 27.12.2018 r. do 28.12.2018 r. nie będą wykonywane kursy oznaczone symbolem „f”.

https://www.mzk.pl/funkcjonowanie-komunikacji-w-okresie-swiat-bozego-narodzenia-i-nowego-roku-3/

ZE SZNUPKIEM BEZPIECZNI W DRODZE

Centrum Rozwoju Lokalnego wspólnie z Komendą Wojewódzką Policji w Katowicach zaprasza przedszkolaków i uczniów klas 1-3 z terenu województwa śląskiego do udziału w próbie ustanawiania Rekordu Polski w kategorii: NAJWIĘCEJ OSÓB KOLORUJĄCYCH JEDNOCZEŚNIE W WIELU LOKALIZACJACH.

Rekord będzie ustanawiany 18 grudnia 2018 roku o godzinie 10.00. Dzieci będą malować obrazek (format A4) z wizerunkiem policyjnej maskotki „Sznupka". Zachęcamy wszystkie szkoły i przedszkola z województwa śląskiego do udziału w akcji. Rejestracja oraz szczegółowe informacje na stronie: bezpieczenstwo.crl.org.pl.

FORMULARZ REZERWACJI TERENU YNZLI

Wejście i korzystanie z infrastruktury Ynzli przez cały rok jest bezpłatne. Organizacja imprez wymaga jednak rezerwacji terenu poprzez wypełnienie wniosku o bezpłatne udostępnienie terenu Ynzli. Wniosek składa się do Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych, ul. Energetyków 5.

DOKUMENTY ZASTRZEŻONE

1. Kampania Informacyjna Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE

Akcja realizowana jest przez Związek Banków Polskich, pod patronatem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz we współpracy z Policją i Federacją Konsumentów.

Celem jest przeciwdziałanie przestępstwom z użyciem skradzionych i zagubionych dokumentów tożsamości. System nie koliduje z przepisami o wydawaniu i unieważnianiu dowodów osobistych.

www.dokumentyZastrzezone.pl

System Zastrzegania Kart (+48) 828 828 828

System uruchomiony 1 stycznia 2014 roku przez Związek Banków Polskich. To narzędzie, które pozwala na szybkie i efektywne zastrzeganie skradzionych lub zagubionych kart płatniczych. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu (+48) 828 828 828, by zastrzec swoją kartę.

Jest to możliwe z każdego miejsca na świecie, o każdej porze, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Numer jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ułatwia kontakt z wydawcą karty i jej zastrzeżenie w sytuacji, gdy czas odgrywa istotna rolę. Jedynym ponoszonym kosztem dla użytkownika (posiadacza karty) jest koszt połączenia, zgodny z tabela opłat jego operatora.

www.zastrzegam.pl

INFORMACJA URZĘDU STATYSTYCZNEGO

Główny Urząd Statystyczny w Katowicach przeprowadza w dniach 30 listopada do 21 grudnia 2018 r. w gospodarstwach indywidualnych badanie o symbolu R-ZW-B (Badanie pogłowia bydła, owiec i drobiu oraz produkcji zwierzęcej) oraz R-ZW-S (Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego).

 

INFORMACJA MZK TYCHY

Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w związku z wprowadzeniem unikatowości numeracji linii autobusowych organizowanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego działających na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii od dnia 01.12.2018 roku zmianie ulegną w sposób następujący oznaczenia linii komunikacyjnych:

- linia 25 relacji Mikołów Dworzec PKP - Łaziska Górne Kopanina przyjmie numer 525,

- linia 605 relacji Mikołów Dworzec PKP - Orzesze Szkoła przyjmie numer 505.

TRANSMISJA OBRAD RADY MIEJSKIEJ

Transmisja obrad Rady Miejskiej: http://www.laziska.pl/transmisja.html

MRÓZ GROŹNY DLA URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH


W związku ze zbliżającym się zagrożeniem, wynikającym z niskich temperatur, dla niezawodnego funkcjonowania wodomierzy głównych, przyłączy i instalacji wodociągowych, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych, RPWiK Tychy S.A. zwraca się do swoich kontrahentów o zwrócenie szczególnej uwagi na właściwe zabezpieczenie tych urządzeń przed negatywnym oddziaływaniem warunków atmosferycznych, zwłaszcza gdy urządzenia te znajdują się w nieogrzewanych pomieszczeniach. Powyższe działania pozwolą uniknąć awarii tych urządzeń lub zminimalizować potencjalne skutki ich wystąpienia. Awarie sieci wodociągowej będącej w eksploatacji RPWiK Tychy S.A. prosimy zgłaszać do Dyspozytora RPWiK Tychy S.A., tel. 32 325 70 00 lub całodobowy bezpłatny numer Pogotowia 994.

Zarząd RPWiK Tychy S.A.

ANKIETA TERMOMODERNIZACJA OBIEKTÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W DZIELNICY ŁAZISKA DOLNE

Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej przeprowadzanych prac termomodernizacyjnych obiektów użyteczności publicznej w Łaziskach Dolnych. Wypełniony formularz ankiety można dostarczyć do Kancelarii Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych w godzinach urzędowania lub przesłać na maila promocja@laziska.pl. do dnia 16 listopada 2018 r. Ankieta jest również dostępna on-line tutaj.

Dziękujemy za wzięcie udziału w badaniu ankietowym.

SPRAWOZDANIA FINANSOWE TYLKO W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

Z dniem 1 października 2018r. weszły w życie przepisy wprowadzające obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych w postaci elektronicznej, opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, składają sprawozdania wyłącznie do Krajowego Rejestru Sądowego.

Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzący księgi rachunkowe, obowiązani do sporządzania sprawozdań finansowych, przekazują, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej sprawozdania finansowe w terminie złożenia zeznania.

Oznacza to, że podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego oraz podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych obowiązani do sporządzania sprawozdań finansowych nie będą składać sprawozdań finansowych do naczelników urzędów skarbowych.

Pozostałe podmioty, obowiązane do sporządzania sprawozdania finansowego przekazują do urzędu skarbowego sprawozdanie wraz ze sprawozdaniem z badania, w terminie 10 dni od daty zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki – także odpis uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe.

W Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych udostępnione zostały struktury logiczne sprawozdań finansowych pod adresem: https://www.mf.gov.pl/krajowa-administracja-skarbowa/dzialalnosc/struktury-e-sprawozdan.

Na Portalu Podatkowym udostępniona została zakładka e-Sprawozdania Finansowe https://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/e-sprawozdania-finansowe,  w której zamieszone są informacje ogólne o wprowadzonych rozwiązaniach, najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, a także link do opublikowanych struktur sprawozdań finansowych.

CENTRUM WSPARCIA DLA OSÓB W STANIE KRYZYSU PSYCHICZNEGO


Śląski Urząd Wojewódzki informuje o nowo otwartym, działającym na zlecenie Ministerstwa Zdrowia od grudnia 2017 roku, Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego, w ramach Narodowego Programu Zdrowia.

Za pomocą całodobowej, bezpłatnej linii psychologowie Fundacji ITAKA udzielają wsparcia w kryzysie i kierują do odpowiednich placówek mogących udzielić dalszej pomocy. W Centrum istnieje także możliwość konsultacji telefonicznej pod numerem 800 70 2222 lub mailowej z psychiatrą, pracownikiem socjalnym i prawnikiem.

Linia telefoniczna jest bezpłatna. Na stronie internetowej: www.liniawsparcia.pl zostały udostępnione informacje o działających placówkach na terenie kraju oraz o dyżurach specjalistów.

OBWIESZCZENIE

o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych Miasta Łaziska Górne wraz z prognozą oddziaływania na środowisko

Na podstawie art. 17 pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017, poz. 1073 z późn. zm. ), w związku z art. 39 i art. 54 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017, poz. 1405 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XXIII/230/17 Rady Miejskiej w Łaziskach Górnych z dnia 12 stycznia 2017 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych Miasta Łaziska Górne, zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych Miasta Łaziska Górne, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 22 października 2018 r. do 12 listopada 2018 r.. w Urzędzie Miejskim w Łaziskach Górnych, Wydział Inwestycji, Plac Ratuszowy 1a, 43-170 Łaziska Górne, pokój nr 2, w dni robocze, w godzinach pracy Urzędu.

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 29 października 2018 r. od godziny 13:00 w Urzędzie Miejskim w Łaziskach Górnych, Plac Ratuszowy 1a, pokój nr 2.

Zgodnie z art. 18 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, uwagi do projektu planu miejscowego może wnieść każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu, wyłożonym do publicznego wglądu.

Uwagi do projektu planu należy składać na piśmie do Burmistrza Miasta Łaziska Górne, Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 listopada 2018 r.

Jako wniesione na piśmie uznaje się również uwagi wniesione za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej

w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570)

1) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo

2) opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Uwagi do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać na piśmie do Burmistrza Miasta Łaziska Górne Plac Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 listopada 2018 r. Jako wniesione na piśmie uznaje się również uwagi wniesione ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na adres email: burmistrz@laziska.um.gov.pl bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy.

Zgodnie z art. 17 pkt 12 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym rozpatrzenie uwag przez Burmistrza Miasta Łaziska Górne nastąpi w formie zarządzenia w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia upływu terminu ich składania.

Zarządzenie zostanie opublikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych.

W przypadku nie uwzględnienia uwag ostateczne ich rozstrzygnięcie pozostanie w gestii Rady Miejskiej w Łaziskach Górnych - zgodnie z art. 20 ust. 1 ww. ustawy - przy podejmowaniu uchwały o przyjęciu planu miejscowego.

Wyżej wymieniony projekt planu miejscowego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny będzie również na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych (http://bip.laziska.pl).

OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA ŁAZISKA GÓRNE

w sprawie bezpłatnej komunikacji autobusowej na liniach Ł Łaziska, M Łaziska, N Łaziska, której organizatorem jest Miasto Łaziska Górne

Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 i ust.4 oraz art. 19 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2136 z późn. zm.) Miasto Łaziska Górne z siedzibą w Łaziskach Górnych Pl. Ratuszowy 1, jako organizator publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta Łaziska Górne ogłasza co następuje:

1. Zamiar przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia - świadczenie usług na okres od 02.01.2020r. do 31.12.2023r. w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

2. Określenie przewidywanego trybu udzielenia zamówienia – przetarg nieograniczony.

3. Przewidywana data rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia – 1.10.2019r.

4. Przewidywana umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego dotyczy linii komunikacyjnej Ł Łaziska, M Łaziska, N Łaziska, a przewidywany termin zawarcia umowy to grudzień 2019r. z mocą obowiązującą od dnia 02.01.2020r.

5. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług przewozu osób i bagażu podręcznego w komunikacji zbiorowej na linii Ł Łaziska, M Łaziska i N Łaziska w dni robocze według rozkładu jazdy określanego pisemną decyzją Organizatora, w łącznej ilości nie przekraczającej 300 (trzysta) tysięcy wozokilometrów rocznie. Ilość wozokilometrów może ulegać zmianie w tolerancji 30% ogólnej liczby wozokilometrów. Rozkłady jazdy mogą ulegać modyfikacji.

Autobusy muszą spełniać następujące wymagania:

a. autobusy będą spełniały wymogi techniczne określone przepisami prawa, w tym wymogi przewidziane dla pojazdów wykonujących przewozy w regularnej miejskiej komunikacji publicznej;

b. autobusy będą dopuszczone przez właściwy organ administracji publicznej do przewożenia nie mniej niż 25 a nie więcej jak 29 osób i będą posiadać co najmniej 10 miejsc siedzących i co najmniej 5 miejsc stojących;

c. masa własna każdego autobusu nie będzie przekraczać 6000 kg;

d. autobusy będą posiadały po prawej stronie pojazdu, co najmniej dwoje drzwi dostępnych dla pasażerów, usytuowanych w ten sposób, aby każdy z pasażerów mógł wsiąść i wysiąść dowolnymi z tych drzwi, w tym co najmniej jedne drzwi powinny być otwierane oraz zamykane mechanicznie i sterowane zdalnie przez kierowcę i mieć szerokość minimum 80 cm w prześwicie na całej wysokości otworu drzwiowego (w przypadku gdy poręcze, bariery lub inne elementy pojazdu zawężają prześwit drzwi, szerokość drzwi mierzy się pomiędzy tymi elementami);

e. autobusy będą posiadały przesuwne lub uchylne okno, co najmniej jedno po lewej stronie pojazdu lub wywietrznik dachowy, które pasażerowie mogą otwierać i zamykać samodzielnie, a mechaniczny wywietrznik dachowy, jeśli w taki został pojazd wyposażony, będzie otwierany i zamykany przez kierowcę w miarę potrzeb z uwzględnieniem życzeń pasażerów lub będą klimatyzowane;

f. autobusy będą w pełni sprawne technicznie i będą posiadać aktualne badania techniczne potwierdzone odpowiednim wpisem w dowodzie rejestracyjnym;

g. konstrukcja każdego autobusu będzie umożliwiała przewiezienie wózka dziecięcego razem z dzieckiem lub wózka inwalidzkiego razem z osobą niepełnosprawną;

h. autobusy będą wyposażone w urządzenia techniczne umożliwiające wjechanie do autobusu i wyjechanie z autobusu na wózku inwalidzkim;

i. autobusy będą wyprodukowane nie wcześniej niż w 2015 r.;

j. każdy autobus będzie wyposażony w system monitoringu wraz z urządzeniem rejestrującym w sposób ciągły obrazy z wnętrza pojazdu w czasie obsługiwania linii, z widokiem umożliwiającym obserwację pasażerów wsiadających wszystkimi drzwiami, przy czym będzie istniała możliwość przechowywania zarejestrowanych obrazów wraz z datą i godziną ich powstania za okres co najmniej 14 dni;

k. autobusy będą wyposażone w lokalizator GPS oraz dostęp do Internetu;

l. autobusy będą wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne.

6. Trasy przewozu określone zostały w rozkładach jazdy, które stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia:

a. linia „Ł ŁAZISKA” – załącznik nr 1,

b. linia „M ŁAZISKA” – załącznik nr 2,

c. linia „N ŁAZISKA”- załącznik nr 3.

DOFINANSOWANIE WYMIANY KOTŁÓW WĘGLOWYCH PGNiG

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. (PGNiG) zachęca do skorzystania z dofinansowania wymiany starego nieekologicznego kotła węglowego na nowy, kondensacyjny kocioł gazowy.

Akcja skierowana dla:

1000 dofinansowań dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny w wysokości 3000 zł,

10 000 dofinansowań dla pozostałych Klientów w wysokości 1000 zł.

Warunki przystąpienia do oferty:

Likwidacja paleniska lub kotłowni na paliwo stałe,

Zakup i zainstalowanie nowego gazowego kotła kondensacyjnego,

Podpisane z PGNiG Obrót Detaliczny umowy na gaz w taryfach W-3.6, W-3.9, W-3.12T, W-4, Z-3.6, Z-3.9, Z-3.12T, Z-4, S-3.6, S-3.9, S-3.12T, S-4.

Dofinansowanie obejmuje faktury bądź rachunki wskazujące zakup i montaż gazowego kotła kondensacyjnego wystawione po 5 kwietnia 2018r.

Szczegółowe informacje dostępne na stronie www.pgnig.pl oraz w Biurze Obsługi Klienta PGNiG w Tychach przy ul. Barbary 25 lub pod nr 32 391 23 03.

Zachęcamy mieszkańców naszego Miasta do skorzystania z dofinansowania. Oferta ważna do końca roku 2018 lub wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na ten cel.

ZUS OGŁOSIŁ KONKURS DLA FIRM


ZUS ogłosił konkurs dla przedsiębiorców na dofinansowanie projektów poprawiających warunki pracy. Już od poniedziałku, 16 lipca, można składać wnioski. Kwoty dofinansowania sięgają od 10 tys. zł do 500 tys. zł. Program adresowany jest do wszystkich firm, a poziom dofinansowania został zróżnicowany ze względu na rodzaj przedsiębiorstwa.

Celem konkursu jest wybór projektów, które dotyczyć będą poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy, zmniejszenia zagrożenia wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz zredukowania niekorzystnego oddziaływania czynników ryzyka. ZUS finansuje projekty o charakterze doradczym, inwestycyjnym i doradczo-inwestycyjnym.

Co należy poprawić

Dofinansowaniu podlegają działania, które mieszczą się w następujących obszarach technicznych: bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy; urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym; oświetlenie miejsc i stanowisk pracy oraz ochrona przed promieniowaniem optycznym; ochrona przed energią elektryczną i elektrycznością statyczną; urządzenia oczyszczające i uzdatniające powietrze, urządzenia mechanicznej wentylacji powietrza; sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości, w zagłębieniach i innych strefach pracy; sprzęt i urządzenia służące ograniczeniu obciążenia układu mięśniowo- szkieletowego; sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy w przypadku narażenia na czynniki chemiczne i szkodliwe czynniki biologiczne; środki ochrony indywidualnej.

Większe dla mniejszych

- Poziom dofinansowania został zróżnicowany ze względu na rodzaj przedsiębiorstwa. To, w jakiej wysokości przedsiębiorca otrzyma wsparcie z ZUS zależy od wartości zgłoszonego projektu oraz liczby osób, za które opłacane są składki na ubezpieczenia społeczne. Mikroprzedsiębiorstwa, zgłaszające do ubezpieczeń społecznych od 1 do 9 osób, mogą zyskać dofinansowanie nawet do 90 proc. szacowanej wartości projektu – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Małe firmy, zatrudniające od 10 do 49 osób, mogą liczyć na 80 proc. dofinansowania do szacowanej wartości projektu, średnie - opłacają składki na ubezpieczenia społeczne do 249 osób – dla nich dofinansowanie sięga 60 proc. Duże zakłady pracy, które w swoich szeregach mają 250 ubezpieczonych - 20 proc. szacowanej wartości projektu.

Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w roku budżetowym 2019 wynosi 50 mln zł.

Nie dla każdego

- W konkursie mogą wziąć udział przedsiębiorcy, którzy regularnie i na bieżąco opłacają swoje zobowiązania na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenia zdrowotne, nie zalegają z opłacaniem podatków. Ponadto nie znajdują się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem, nie ubiegał się o dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia wypłaty przez ZUS całości ostatniego dofinansowania, nie ubiegał się o dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia zwrotu dofinansowania, do którego został zobowiązany – dodaje rzeczniczka.

Wniosek papierowo i elektronicznie

Wniosek wraz z niezbędną dokumentacją należy złożyć zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej. Po przesłaniu go poprzez stronę www.prewencja.zus.pl, następnie wydrukowany, podpisany i z załącznikami w wersji papierowej należy złożyć lub przesłać do dowolnej placówki ZUS. Ważne! Liczy się data wpływu wniosku do ZUS, jeśli wysyłamy go pocztą tradycyjną.

Krótki termin

Wnioski można składać od 16 lipca. Termin, do którego ZUS przyjmie dokumenty, to 23 sierpnia br. Na stronie www.zus.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej ZUS udostępniono więcej informacji o konkursie, w tym jego regulamin oraz wymagane załączniki. Rozpatrzenie wniosku jest dwuetapowe. Najpierw ocenę formalną, czyli sprawdzenie kompletności i poprawności złożonych wniosków, przeprowadzi ZUS. Następnie ocena merytoryczna należy do Centralnego Instytutu Ochrony Pracy. Zapytania lub wątpliwości dotyczące Konkursu można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl w terminie do 16 sierpnia 2018r.

BUDOWLANE ABC

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju informuje, że pod adresem https://budowlaneabc.gov.pl/ został uruchomiony praktyczny portal informacyjny, którego celem jest zwiększenie świadomości i poszerzenie wiedzy obywateli w zakresie procesu inwestycyjno-budowlanego. Na portalu można znaleźć m.in. przygotowane przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju standardy projektowania budynków dla osób z niepełnosprawnościami, poradnik związany z wprowadzeniem na rynek wyrobów budowlanych, zagadnienia dotyczące charakterystyki energetycznej budynków oraz kwalifikacji zawodowych występujących w budownictwie i dziedzinach pokrewnych. Najważniejszym elementem portalu jest interaktywny model budynku, który pozwala na uzyskanie informacji o procedurach wymaganych przy realizacji różnego rodzaju zamierzeń budowlanych.

„ŚLĄSKIE DLA SENIORA – ŚLĄSKA KARTA SENIORA”

Celem przedsięwzięcia "Śląskie dla Seniora - Śląska Karta Seniora" jest zapewnienie dodatkowego wsparcia dla seniorów, poprzez zaoferowanie im specjalnych usług oraz ulg i szczególnych uprawnień.

Z udogodnień korzystać mogą osoby w wieku 60+ na podstawie okazanego dowodu osobistego.

W ramach projektu seniorzy mogą korzystać z zasobów kilkudziesięciu instytucji kultury, rekreacji i edukacji. Bazowa oferta obejmuje ulgi i uprawnienia zwiększające dostęp seniorów do działających w województwie śląskim instytucji z ww. obszarów, w szczególności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych i wojewódzkich osób prawnych. Katalog ulg i uprawnień pozostaje otwarty i będzie w miarę możliwości sukcesywnie poszerzany.

Zachęcamy potencjalnych partnerów do włączenia się w akcję.

Szczegółowe informacje na temat projektu i sposobu dołączenia do grona partnerów znajdują się na stronie www.seniorzy.slaskie.pl.

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY ZAGROŻENIA AFRYKAŃSKIM POMOREM ŚWIŃ

W związku z występującym na terenie Polski zagrożeniem afrykańskim pomorem świń (ASF), wystąpiła konieczność podjęcia działań zapobiegawczych, w tym monitorowania zagrożenia.

Z uwagi na powyższe, Urząd Miejski w Łaziskach Górnych informuje, że w przypadku odnalezienia padłych dzików na terenie miasta Łaziska Górne należy koniecznie powiadomić Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Mikołowie (PCZK), które dyżuruje całodobowo pod następującymi numerami telefonów:

  • (32) 326-04-30
  • (32) 326-04-33
  • 798-717-178

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Mikołowie współpracuje z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Tychach, w celu eliminacji zagrożenia. Padłe dziki stanowią obecnie podstawowe źródło zakażenia chorobą – afrykańskim pomorem świń (AFS).

INFORMACJA ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

Pobierasz emeryturę, rentę albo masz ustalony kapitał początkowy - sprawdź, czy możesz ponownie przeliczyć świadczenie lub kapitał początkowy z uwzględnieniem wynagrodzenia minimalnego.

Jeżeli ktoś przy składaniu wniosku o świadczenie emerytalne czy rentowe nie mógł udokumentować zarobków z okresu pozostawania w stosunku pracy, który ZUS uwzględnił do ustalenia podstawy wymiaru, to zarobki z tego okresu wpisywano jako zero.

Komu naliczano lata zerowe

- Często klienci dostarczali dokumenty poświadczające zatrudnienie, ale brakowało w nich informacji, o wynagrodzeniu. Uzyskanie takich zaświadczeń bywało niemożliwe zwłaszcza w sytuacjach, gdy firma już od dawna nie istniała, a zachowana dokumentacja w archiwum była niepełna. Albo też dokumentów wcale nie było, bo zostały zniszczone. Dlatego też zachęcamy tych klientów, którzy mieli problem z udowodnieniem wysokości swojej pensji, o złożenie wniosku o przeliczenie świadczenia lub kapitału początkowego - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego.

Jak to będzie zrobione

Na podstawie takiego wniosku ZUS sprawdzi, czy może przyjąć minimalne wynagrodzenie za dany okres oraz czy może ponownie ustalić wysokość świadczenia lub kapitału początkowego. Minimalne wynagrodzenie za okresy, za które nie ma dokumentów potwierdzających zarobki, ZUS ustali proporcjonalnie do okresu oraz wymiaru pozostawania w stosunku pracy. - Jeśli ktoś pracował na pół etatu, to ZUS uwzględni odpowiednio do czasu pracy połowę obowiązującego wówczas minimalnego wynagrodzenia – tłumaczy rzeczniczka.

Wnioskując o ponowne obliczenie świadczenia można skorzystać z formularza ERPO, a o ponowne ustalenie kapitał początkowego z wniosku EKP. Są one dostępne w placówkach ZUS i na stronie www.zus.pl. Wniosek można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika w każdej placówce ZUS. Można go także przesłać pocztą lub elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych.

2 miesiące na decyzję

O przeliczeniu świadczenia lub kapitału początkowego ZUS poinformuje w decyzji. Na jej wydanie ma 60 dni od wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do jej wydania. Samo świadczenie przeliczy od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek.

Każdy kto ma pytania związane ze swoją sprawą lub wątpliwości dotyczące świadczenia może odwiedzić placówkę ZUS albo skontaktować się z Centrum Obsługi Telefonicznej. Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00–18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych, e-maila: cot@zus.pl, a także Skype’a: zus_centrum_obslugi_tel.

„Plan działania Priorytetowego”
Realizowany przez dzielnicowych KP Łaziska Górne w okresie 01.08.2018-31.01.2019

Rejon służbowy nr 9- mł. asp. Paweł Oleksiński - zastępujący asp. szt. Wojciech Wypchał (tel. 727032238)

Gromadzenie się osób, które zaśmiecają miejsce dostępne dla publiczności oraz spożywają alkohol w miejscu objętym zakazem Łaziska Górne ul. Chopina w rejonie budynku 13.

Rejon nr 10 – st.sierż. Rafał Babiński (Tel. 723 656 683)

Zaśmiecanie miejsca dostępnego dla publiczności oraz spożywanie alkoholu w miejscu objętym zakazem Łaziska Górne ul. Wiejska teren za oczyszczalnią ścieków.

Rejon nr 11 – st.asp. Wojciech Wypchał (Tel. 727 032 238)

Zaśmiecanie miejsca dostępnego dla publiczności oraz spożywanie alkoholu w miejscu objętym zakazem Łaziska Górne ul. Poręba w rejonie oczyszczalni.

Rejon nr 13 – sież. Marek Wodok (Tel. 727 032 239)

Spożywanie alkoholu w miejscu publicznym oraz zaśmiecanie miejsc dostępnych dla publiczności w rejonie sklepu Delikatesy Centrum Łaziska Górne ul. Wyszyńskiego 1. Nagminnie zdarza się, że osoby zakupujące alkohol oraz wyroby tytoniowe - spożywają go w rejonie oraz w pobliskim parku.

Rejon nr 14- mł.asp. Michał Czerepkowski (Tel. 727 032 246)

W rejonie parku oraz siłowni ulica Głowińskiego Łaziska Górne odnotowuje się notoryczne spożywanie alkoholu, zanieczyszczanie miejsc dostępnych dla publiczności oraz gromadzenia się osób bezdomnych zakłócających porządek publiczny.

INFORMACJA NA TEMAT MOŻLIWOŚCI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI CIEPŁOWNICZEJ PEC

W załączeniu znajduje się prezentacja oraz wniosek o określenie warunków przyłączenia do sieci ciepłowniczej PEC.

REKRUTACJA DO PROJEKTU

Informacja na temat rekrutacji do projektu „Rozwój usług społecznych świadczonych w społeczności lokalnej na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.


ZMIANY W KOMUNIKACJI OD 1 STYCZNIA

Wspólne bilety jednorazowe oraz darmowe przejazdy dla dzieci i młodzieży do 16 lat. To dwie najważniejsze zmiany, integrujące taryfy KZK GOP, MZK Tychy i MZKP Tarnowskie Góry. Przepisy wejdą w życie od 1 stycznia 2018 roku. To pierwszy krok, ułatwiający mieszkańcom Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii podróżowanie po jej obszarze.

Lista punktów obsługi klienta:

Szczegóły: www.metropoliajedziemy.pl

Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach informuje, że bezpłatny przejazd dotyczy dzieci i młodzieży do 16 roku życia mających stałe miejsce zamieszkania na terenie gmin wchodzących w skład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przedmiotowa możliwość darmowego podróżowania dotyczy wszystkich przejazdów na liniach organizowanych wyłącznie przez MZK Tychy, KZK GOP oraz MZKP Tarnowskie Góry.

Powyższe zwolnienie z opłat dotyczy również dzieci i młodzieży z gmin członkowskich tyskiego porozumienia międzygminnego, które weszły w skład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, np. Orzesze, Ornontowice (bez Żor).

Dzieci zamieszkałe na stałe poza Metropolią korzystając z komunikacji organizowanej przez MZK Tychy, KZK GOP oraz MZKP Tarnowskie Góry zobowiązane są do zakupu biletu.

INFORMACJA O PROJEKCIE: KUŹNIA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH

ORGANIZATOR: Centrum Usług Językowych ALBION we współpracy z Centrum Szkoleniowym Masterlang

INSTYTUCJA NADZORUJĄCA REALIZACJĘ PROJEKTU:

Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach, projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 (poddziałanie 11.4.: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych).

GDZIE I KIEDY REALIZOWANY JEST PROJEKT:

Projekt jest realizowany na terenie województwa śląskiego w okresie 01 lipca 2017 do 30 czerwca 2020.

KTO MOŻE SKORZYSTAĆ ZE SZKOLEŃ:

Warunek obligatoryjny:

• Osoby dorosłe, po 25 roku życia • Osoby pracujące • Osoby zamieszkujące i/lub pracujące na terenie województwa śląskiego A także należą przynajmniej do jednej z poniższych grup tj. : • są kobietami ( w szczególności są kobietami powracającymi na rynek pracy po urodzeniu i wychowaniu dziecka) • są osobami z orzeczonym stopniem niepełnosprawności • są osobami po 50 roku życia • są osobami zamieszkującymi tereny wiejskie • są osobami z wykształceniem ponadgimnazjalnym lub niższym ( ISCED3 ) ILE OSÓB MA ZOSTAĆ PRZESZKOLONYCH W PROJEKCIE: Przeszkolonych ma zostać min. 1600 osób, ale miejsc na szkoleniach jest 5910, tym samym jeden uczestnik projektu może skorzystać z wielu form wsparcia. JAKIE DZIAŁANIA ZOSTAŁY ZAPLANOWANE W PROJEKCIE: Projekt zakłada dwa rodzaje działań: • przeprowadzenie szkoleń z zakresu nauki języków obcych: angielskiego, niemieckiego i francuskiego ( każdy z modułów zakłada realizację 60 jednostek dydaktycznych tj. 45 min. zakończonych egzaminem TOEIC/WIDAF/TFI). Istnieje możliwość kontynuowania nauki na kolejnych poziomach zaawansowania!

Projekt: Kuźnia Kompetencji Kluczowych realizowany jest przez Centrum Usług Językowych „Albion”

S.C. Podleśny D. – Madzia M. w partnerstwie z Marek Leśniak Centrum Szkoleniowe Masterlang

GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ BLIŻSZE INFORMACJE NA TEMAT PROJEKTU:

pod numerami telefonów: 533 324 849 ; 533 327 944 oraz 533 327 943

pisząc maila na adres: slaskie@masterlang.eu

wchodząc na stronę internetową projektu: Masterlang.pl/kuzniakk

*ćwiczenia są dostępne w ramach szkoleń językowych

INFORMACJA O PROJEKCIE: CZAS NA PRACĘ


Informujemy, że od października 2017r. firma Business School rozpoczęła realizację projektu „CZAS NA PRACĘ – kompleksowa aktywizacja osób bez pracy po 30 roku życia z województwa śląskiego” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W związku z tym trwa aktywna rekrutacja uczestników.

Projekt ma na celu aktywizację osób bezrobotnych w wieku powyżej 30 r. życia (od dnia 30 urodzin) o niskich kwalifikacjach (z wykształceniem podstawowym, gimnazjalnym, średnim ogólnokształcącym, średnim zawodowym lub zasadniczym zawodowym) chcących podjąć zatrudnienie i zdobyć nowe kwalifikacje. Projekt skierowany jest do osób w trudnej sytuacji na rynku pracy, a w szczególności do kobiet, osób 50+ oraz długotrwale bezrobotnych i/lub nieaktywnych zawodowo, zamieszkałych na terenie województwa śląskiego.

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE WIRUSOWEGO ZAPALENIA WĄTROBY TYPU A

Materiały informacyjno - edukacyjne Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej


 INFORMACJA URZĘDU MIEJSKIEGO

Informujemy, że Urząd Miejski w Łaziskach Górnych prowadzi działania zmierzające do pozyskania środków finansowych na realizację zadań z zakresu efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii i gospodarki niskoemisyjnej z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie 4.1.3 Odnawialne źródła energii.
Jednocześnie informujemy, że nie jesteśmy organizatorem spotkań proponowanych przez firmy zewnętrzne i tym samym nie ponosimy odpowiedzialności za treści przekazywane podczas tych spotkań.

INFORMACJA DOTYCZĄCA KONTROLI W ZAKRESIE PRZEPISÓW ZWIĄZANYCH
Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W RAMACH KOMPETENCJI
BURMISTRZA MIASTA

Informuję, że na podstawie art. 5, ust 6 oraz art. 9u ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Urząd Miejski przeprowadzi kontrolę na terenie Miasta Łaziska Górne w zakresie obowiązków wynikających z w/w ustawy w zakresie :

- przestrzegania zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku, jak również obowiązków wynikających z art. 5 ust 1,3,3b oraz ust 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w Gminach tj:

1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,

3) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie i przepisach wydanych na podstawie art. 4a;

3b) pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi;

5) realizację innych obowiązków określonych w regulaminie.

- posiadania umów oraz dowodów uiszczania opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych (w przypadku nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy).

Zgodnie z art. 6, ust 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach „Właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, oraz właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, wykonując obowiązek określony w art. 5 ust. 1 pkt 3b, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez:

1) gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych lub

2) gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2

- przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi”.

SYSTEM DOKUMENTY ZASTRZEŻONE


System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE chroni osoby, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwość ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.

Należy pamiętać, że wobec liczny prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości, samo zgłoszenie utraty dokumentów na Policji czy w urzędzie już nie wystarcza!

Powinno się jak najszybciej, dla własnego bezpieczeństwa oraz ochrony swojego mienia, zgłosić to w Banku, składając stosowny wniosek o dokonanie zastrzeżenia w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.

Zastrzeganie jest możliwe w bankach (osobiście - w kilkunastu tysiącach placówek w całym kraju oraz telefonicznie - o ile ktoś jest klientem baku, który wdrożył już taką usługę), a także za pośrednictwem konta na portalu bik.pl (o ile założono je jeszcze przed utratą dokumentów).

Więcej na stronach: www.dokumentyzastrzezone.pl

SERWIS INFORMACYJNY SMS REJONOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA WODOCIĄGÓW
I KANALIZACJI TYCHY S.A.

Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach Informuje, że uruchomiło możliwość przekazywania informacji za pomocą systemu informacyjnego SMS. Mogą z niego korzystać wszyscy, nie tylko Ci, którzy posiadają podpisaną umowę o dostarczanie wody z RPWiK Tychy S.A., ale także mieszkańcy budynków wielolokalowych.

Aktywacja tej usługi pozwala na otrzymywanie informacji dotyczących m.in. awarii lub zakłóceń w dostawie wody.

Aby uruchomić bezpłatną usługę, należy skorzystać z interaktywnego formularza znajdującego się na stronie RPWiK Tychy S.A.

Link do formularza: ibok.rpwik.tychy.pl/subskrypcja

 SYSTEM INFORMACJI O TERENIE - GIS

Przedstawiamy samouczki dot. obsługi geoportalu GIS w postaci krótkich filmów instruktażowych, dotyczących najważniejszych funkcjonalności, które mogą być przydatne dla każdego użytkownika.

Celem projektu była budowa zintegrowanego systemu zarządzania Gminami Powiatu Mikołowskiego i Powiatem Mikołowskim w oparciu o system informacji o terenie (GIS).

Filmy zostały opublikowane na youtube pod niżej podanymi linkami lub bezpośrednio na stronie http://gis.mikolow.eu/ O projekcie – Pliki do pobrania – Samouczki.

Poniżej znajdą Państwo adresy przenoszące do samouczków oraz informację o zawartości poszczególnych modułów:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLqiXpltZnFqqgX7VDnOCETTobI4GBUg67

http://gis.mikolow.eu/web/start/samouczki

http://gis.mikolow.eu/web/start/o-projekcie/pliki-do-pobrania

 INTERNETOWE BIURO OBSŁUGI KLIENTA RPWiK W TYCHACH


RPWiK Tychy S.A. informuje, iż do dyspozycji klientów posiadających podpisaną umowę o zaopatrzenie w wodę, przekazało Internetowe Biuro Obsługi Klienta (www.ibok.rpwik.tychy.pl), które pozwala na skorzystanie z opcji e-odczytu i e-faktury, dostępu do aktualnych informacji dotyczących indywidualnego konta - rozliczeń, analiz, prowadzonych spraw, wiadomości SMS oraz na dokonywanie płatności elektronicznych.

Skorzystanie z usług e-odczytu i e-faktury pozwala na obniżenie opłaty abonamentowej.

 
 [1] 2
Stron: (2)
 
   
Na tej stronie wykorzystuje się pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach statystycznych. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację warunków.
 
Oficjalny serwis Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych, regulamin użytkowania i polityka prywatności serwisu.
e-mail: wog@laziska.um.gov.pl