Biuletyn Informacji Publicznej strona główna Facebook
 

PROTOKÓŁ

z przeprowadzenia konsultacji społecznych w sprawie zmiany nazw ulic położonych na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne zgodnie z ustawą z dnia 1 kwietnia 2016 roku o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (Dz. U. z 2016 roku poz. 744)

Serdecznie zapraszamy na wycieczki krajoznawczo-turystyczne w ramach „Lata w mieście”. Wycieczki będą odbywać się we wtorki od 4 lipca 2017r. do 22 sierpnia 2017r.

ZARZĄDZENIE NR 341/966/17
Burmistrza Miasta Łaziska Górne

z dnia 21 czerwca 2017 r.

w sprawie przeprowadzenia konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 1817 ze zmianami) projektu uchwały w sprawie zmiany nazw ulic położonych na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zmianami), art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1817 ze zmianami), w związku z § 4 Uchwały Nr XLV/595/10 Rady Miejskiej w Łaziskach Górnych z dnia 22 czerwca 2010 r. w sprawie określenia sposobu przeprowadzania konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub radą działalności pożytku publicznego, aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących ich działalności oraz uchwały zmieniającej Nr X/94/11 z dnia 21 czerwca 2011 r.,

zarządzam, co następuje:

§ 1.

W celu poznania opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1817 ze zmianami), działających na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne, ogłaszam przeprowadzenie konsultacji w przedmiocie projektu uchwały w sprawie zmiany nazw ulic położonych na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne

§ 2.

1. Informacja o podjętych konsultacjach, wraz z projektem przedmiotowej uchwały zostanie opublikowana na stronie internetowej Platforma Konsultacji Społecznych - www.konsultacje.laziska.pl, do której istnieją linki (hiperłącza) na stronach:

- Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych - www.laziska.pl

- Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.laziska.pl

2. Termin wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zakreślony zostaje od dnia 22.06.2017 r. do dnia 26.06.2017 r. (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego).

3. Projekt uchwały w sprawie zmiany nazw ulic położonych na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

4. Za przeprowadzenie konsultacji w przedmiocie wyżej wymienionego projektu uchwały odpowiedzialny jest Wydział Mienia Komunalnego.

5. Konsultacje mają formę:

- wyrażenia opinii w formie pisemnej doręczonej zgodnie z terminem określonym w ust. 2 do Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych,

- opinii przekazanej drogą e-mail na adres: mk@laziska.pl, w terminie określonym w ust. 2.

6. Nieprzedstawienie opinii przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w terminie określonym w ust. 2, oznacza akceptację przedstawionego projektu uchwały.

§ 3.

Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Mienia Komunalnego.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta Łaziska Górne

mgr inż. Aleksander Wyra

Zarządzenie nr 338/961/17
Burmistrza Miasta Łaziska Górne

Z dnia 13 czerwca 2017r.

w sprawie przeprowadzenia konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2016r. poz.1817 ze zmianami) projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowych z budżetu gminy na dofinansowanie kosztów inwestycji w ramach wymiany systemów grzewczych

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2016 poz. 446 z późn. zm.), art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2016 poz. 1817), w związku z § 4 Uchwały Nr XLV/595/10 Rady Miejskiej w Łaziskach Górnych z dnia 22 czerwca 2010r. w sprawie określenia sposobu przeprowadzania konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub radą działalności pożytku publicznego, aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących ich działalności oraz uchwały zmieniającej nr X/94/11 z dnia 21 czerwca 2011r.

zarządzam, co następuje:

§ 1.

W celu poznania opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2016r. poz.1817 ze zmianami), działających na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne, ogłaszam przeprowadzenie konsultacji w przedmiocie projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowych z budżetu gminy na dofinansowanie kosztów inwestycji w ramach wymiany systemów grzewczych.

§ 2.

1. Informacja o podjętych konsultacjach, wraz z projektem przedmiotowej uchwały zostanie opublikowana na stronie internetowej Platforma Konsultacji Społecznych – www.konsultacje.laziska.pl, do której istnieją linki (hiperłącza) na stronach:

- Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych - www.laziska.pl

- Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.laziska.pl

2. Termin wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zakreślony zostaje od dnia 16.06.2017r. do dnia 21.06.2017r. (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego).

3. Projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowych z budżetu gminy na dofinansowanie kosztów inwestycji w ramach wymiany systemów grzewczych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia

4. Za przeprowadzenie konsultacji w przedmiocie wyżej wymienionego projektu uchwały odpowiedzialny jest Wydział Ochrony Środowiska.

5. Konsultacje maja formę:

- wyrażenia opinii w formie pisemnej doręczonej zgodnie z terminem określonym w ust. 2 do Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych,

- opinii przekazanej drogą e-mail na adres wos@laziska.pl w terminie określonym w ust. 2.

6. Nieprzedstawienie opinii przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w terminie określonym w ust.2, oznacza akceptację przedstawionego projektu uchwały.

§ 3.

Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Ochrony Środowiska.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

z up. Burmistrza Miasta Łaziska Górne

Zastępca Burmistrza Miasta Łaziska Górne

mgr Jan Ratka

ZARZĄDZENIE NR 336/958/17

Burmistrza Miasta Łaziska Górne

z dnia 9 czerwca 2017 r.

w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. 2016 poz. 1817 z późn. zm.) projektu uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2017-2024.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2016 poz. 446 z późn. zm.), art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2016 poz. 1817), w związku z § 4 Uchwały Nr XLV/595/10 Rady Miejskiej w Łaziskach Górnych z dnia 22 czerwca 2010r. w sprawie określenia sposobu przeprowadzania konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub radą działalności pożytku publicznego, aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących ich działalności oraz uchwały zmieniającej nr X/94/11 z dnia 21 czerwca 2011r.

zarządzam, co następuje:

§ 1.

W celu poznania opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działających na terenie Gminy Miejskiej Łaziska Górne

ogłaszam

1) przeprowadzenie konsultacji w przedmiocie projektu uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2017-2024

§ 2.

1. Informacja o podjętych konsultacjach, wraz z projektem przedmiotowej uchwały zostanie opublikowana na stronach internetowych:

- Platforma Konsultacji Społecznych - www.konsultacje.laziska.pl do której istnieją linki (hiperłącza) na stronach:

- Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych - www.laziska.um.gov.pl

- Biuletynu Informacji Publicznej - www.laziska-gorne.bip.info.pl

2. Termin wyrażenia opinii przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zakreślony zostaje od dnia 12.06.2017r. do dnia 25.06.2017r. (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego).

3. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2017-2024 stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

4. Za przeprowadzenie konsultacji w przedmiocie wyżej wymienionego projektu uchwały odpowiedzialny jest Zakład Inżynierii Miejskiej w Łaziskach Górnych.

5. Konsultacje maja formę:

- wyrażenia opinii w formie pisemnej doręczonej zgodnie z terminem określonym w ust. 2 do Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych,

- opinii przekazanej drogą e-mail na adres m.piwowarczyk@zim-laziskagorne.pl w terminie określonym w ust. 2.

6. Nieprzedstawienie przez organizacje opinii w terminie określonym w ust. 2 oznacza akceptację przedstawionego projektu uchwały.

§ 3.

Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Zakładu Inżynierii Miejskiej w Łaziskach Górnych.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

z up. Burmistrza Miasta Łaziska Górne

Zastępca Burmistrza Miasta Łaziska Górne

mgr Jan Ratka

 STYPENDIA DLA UZDOLNIONEJ MŁODZIEŻY

Możliwość uzyskania stypendium przez młodzież szkół ponadgimnazjalnych w ramach Programu wspierania edukacji uzdolnionej młodzieży województwa śląskiego obowiązującego od września 2015 roku do czerwca 2018 roku. Wnioski można składać do 20 lipca 2017 roku

Szczegóły programu i dokumenty do złożenia na stronie: http://www.slaskie.pl/strona_n.php?jezyk=pl&grupa=42&id=823&id_menu=645

INFORMACJA DOTYCZĄCA KONTROLI W ZAKRESIE PRZEPISÓW ZWIĄZANYCH
Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W RAMACH KOMPETENCJI
BURMISTRZA MIASTA

Informuję, że na podstawie art. 5, ust 6 oraz art. 9u ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Urząd Miejski przeprowadzi kontrolę na terenie Miasta Łaziska Górne w zakresie obowiązków wynikających z w/w ustawy w zakresie :

- przestrzegania zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku, jak również obowiązków wynikających z art. 5 ust 1,3,3b oraz ust 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w Gminach tj:

1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,

3) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie i przepisach wydanych na podstawie art. 4a;

3b) pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi;

5) realizację innych obowiązków określonych w regulaminie.

- posiadania umów oraz dowodów uiszczania opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych (w przypadku nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy).

Zgodnie z art. 6, ust 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach „Właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, oraz właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, wykonując obowiązek określony w art. 5 ust. 1 pkt 3b, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez:

1) gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych lub

2) gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2

- przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi”.

MOŻLIWOŚĆ NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO LUB NIEMIECKIEGO


Poliglotus Katowice zaprasza kobiety i mężczyzn z obszaru woj. śląskiego, w wieku 25 lat i więcej pracujących, posiadających wykształcenie maksymalnie ponadgimnazjalne (średnie) do nauki języka w ramach projektu „Kompetencje ICT i znajomość języków obcych dla mieszkańców Śląska”

W ramach projektu uczestnicy otrzymują 240 godzin zajęć z języka angielskiego lub niemieckiego (w tym podręczniki i 2 egzaminy), co odpowiada standardowo 2 latom nauki w szkole językowej.

SZKOLENIA:

  • Język angielski – 50 grup (600 osób) na poziomie A1-A2, szkolenie 240 godz., 2 egzaminy, podręczniki
  • Język angielski - 12 grup (144 osób) na poziomie B1-B2, szkolenie 240 godz., 2 egzaminy, podręczniki
  • Język niemiecki - 17 grup (204 osób) na poziomie A1-A2, szkolenie 240 godz., 2 egzaminy, podręczniki

Kwota wkładu własnego: 486,00 zł

Ze wszystkimi informacjami na temat projektu można zapoznać się na stronie: www.kursy-slaskie.poliglotus.com.pl

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

z dnia 4 kwietnia 2017 r.

w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej
grypy ptaków

Na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2014 r. poz. 1539, z 2015 r. poz. 266 i 470 oraz z 2016 r. poz. 1605) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. W związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków wywołanej wirusem grypy A podtypu H5 i H7, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

1) zakazuje się:

a) pojenia drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki,

b) wnoszenia i wwożenia na teren gospodarstwa, w którym jest utrzymywany drób, zwłok dzikich ptaków lub tusz ptaków łownych;

2) nakazuje się:

a) utrzymywanie drobiu w sposób ograniczający jego kontakt z dzikimi ptakami,

b) zgłaszanie do powiatowego lekarza weterynarii miejsc, w których jest utrzymywany drób lub inne ptaki, z wyłączeniem ptaków utrzymywanych stale w pomieszczeniach mieszkalnych,

c) utrzymywanie drobiu w sposób wykluczający jego dostęp do zbiorników wodnych, do których dostęp mają dzikie ptaki,

d) przechowywanie paszy dla ptaków w sposób zabezpieczający przed kontaktem z dzikimi ptakami oraz ich odchodami,

e) karmienie i pojenie drobiu oraz ptaków utrzymywanych w niewoli w sposób zabezpieczający paszę i wodę przed dostępem dzikich ptaków oraz ich odchodami,

f) wyłożenie mat dezynfekcyjnych przed wejściami i wyjściami z budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, w liczbie zapewniającej zabezpieczenie wejść i wyjść z tych budynków – w przypadku ferm, w których drób jest utrzymywany w systemie bezwybiegowym,

g) stosowanie przez osoby wchodzące do budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, odzieży ochronnej oraz obuwia ochronnego, przeznaczonych do użytku wyłącznie w danym budynku – w przypadku ferm, w których drób jest utrzymywany w systemie bezwybiegowym,

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 1906). Dziennik Ustaw – 2 – Poz. 722

h) stosowanie przez osoby wykonujące czynności związane z obsługą drobiu zasad higieny osobistej, w tym mycie rąk przed wejściem do budynków inwentarskich,

i) oczyszczanie i odkażanie sprzętu i narzędzi używanych do obsługi drobiu przed każdym ich użyciem,

j) powstrzymanie się przez osoby, które w ciągu ostatnich 72 godzin uczestniczyły w polowaniu na ptaki łowne, od wykonywania czynności związanych z obsługą drobiu,

k) dokonywanie codziennego przeglądu stad drobiu wraz z prowadzeniem dokumentacji zawierającej w szczególności informacje na temat liczby padłych ptaków, spadku pobierania paszy lub nieśności.

2. Posiadacz drobiu zawiadamia organ Inspekcji Weterynaryjnej albo najbliższy podmiot świadczący usługi z zakresu medycyny weterynaryjnej o wystąpieniu u drobiu następujących objawów klinicznych:

1) zwiększonej śmiertelności;

2) znaczącego spadku pobierania paszy i wody;

3) objawów nerwowych takich jak: drgawki, skręty szyi, paraliż nóg i skrzydeł, niezborność ruchów;

4) duszności;

5) sinicy i wybroczyn;

6) biegunki;

7) nagłego spadku nieśności.

3. Dzierżawcy lub zarządcy obwodów łowieckich zgłaszają organowi Inspekcji Weterynaryjnej albo najbliższemu podmiotowi świadczącemu usługi z zakresu medycyny weterynaryjnej przypadki zwiększonej śmiertelności dzikich ptaków.

§ 2. Traci moc rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (Dz. U. poz. 2091).

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: K. Jurgiel

PROGRAM SMOG PLUS

Burmistrz Miasta Łaziska Górne informuje, że Wojewódzki Fundusz ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach ogłosił Program „SMOG STOP”, w ramach programu istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na: wymianę źródła ciepła w budynku mieszkalnym, zabudowę systemów grzewczych z udziałem odnawialnych źródeł energii, docieplenie przegród budowlanych oraz wymianę okien i drzwi.

Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami i współwłaścicielami jednorodzinnego budynku mieszkalnego, który został oddany do użytkowania.

Dofinansowaniem objęta jest:

- wymiana, modernizacja lub budowa wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania, wymiana źródeł ciepła przeznaczonych do ogrzewania pomieszczeń lub ogrzewania pomieszczeń
i przygotowania ciepłej wody użytkowej, w istniejących obiektach na bardziej efektywne
i energetyczne. W zakresie wymiany źródeł ciepła na opalane biomasą lub paliwem stałym dofinansowanie udzielane jest wyłącznie na kotły opalane paliwem stałym z automatycznym załadunkiem, spełniające wymogi 5 klasy wg. kryteriów zawartych w normie PN EN303-5:2012 lub kotły opalane biomasą, spełniające wymogi 5 klasy, wg kryteriów zawartych w normie PN EN303-5:2012,

- zabudowa systemów grzewczych z udziałem odnawialnych źródeł energii służących do podgrzewu ciepłej wody użytkowej, wyłącznie takich jak pompy ciepła lub kolektory słoneczne posiadające zgodność z normą PN-EN 12975 – 1, potwierdzoną sprawozdaniem z badań przeprowadzonych zgodnie z normą PN-EN 12975-2 lub PN-EN ISO 9806 lub europejskim znakiem jakości „Solar Keymark”,

- zastosowanie rozwiązań technicznych mających na celu zwiększenie oszczędności energii
w jednorodzinnych budynkach mieszkalnych, do użytkowania których przystąpiono przed 16.12.202r.: docieplenie przegród budowlanych, wymiana okien i drzwi.

Wnioski o dofinansowanie należy składać w siedzibie Funduszu w terminie od dnia 15.05.2017r. do dnia 26.05.2017r.

Przy udzieleniu dofinansowania pod uwagę będą brane koszty poniesione w okresie od dnia 01.01.2017r. do dnia 31.05.2017r. wyłącznie.

Za koszty zadania zostaną uznane wyłącznie wydatki udokumentowane fakturami z zastosowaniem 8% stawki podatku Vat. Nie będą uznane za koszty zadania wydatki związane z samodzielnym zakupem materiałów oraz samodzielnym montażem urządzeń.

Maksymalna wysokość dotacji wyniesie 25% kosztów zadania lecz nie więcej niż:

- 4 500zł na kocioł opalany paliwem stałym, spełniający wymogi 5 klasy wg kryteriów zawartych
w normie PN EN303-5:2012,

- 3 000zł na kocioł gazowy i olejowy,

- 4 500zł na kocioł opalany biomasą spełniający wymogi 5 klasy, wg kryteriów zawartych w normie PN EN303-5:201225:2012,

- 2 500zł na kocioł elektryczny,

- 2 000zł na wymiennik ciepła/opłata przyłączeniowa do sieci cieplnej,

- 7 500zł na powietrzną pompę ciepła,

- 5 000zł budowa, modernizacja lub wymiana instalacji c.o.

- 2 250zł kolektory słoneczne (podgrzewanie c.w.u.) posiadające zgodność z normą PN-EN 12975 – 1, potwierdzoną sprawozdaniem z badań przeprowadzonych zgodnie z normą PN-EN 12975-2 lub PN-EN ISO 9806 lub europejskim znakiem jakości „Solar Keymark”,

- 4 500zł powietrzna pompa ciepła (podgrzewanie c.w.u.),

- 7 500zł pompa ciepła (podgrzewanie c.w.u.) gruntowa i pozostałe,

- 3 750 zł termomodernizacja w zakresie docieplenia ścian,

- 2 250zł termomodernizacja w zakresie docieplenia stropodachów i dachów,

- 3 000 zł termomodernizacja w zakresie wymiany okien i drzwi zewnętrznych.

Dalsze, szczegółowe informacje o Programie, w tym regulamin Programów oraz wniosek dostępne są na stronie internetowej WFOŚiGW pod adresem: http://www.wfosigw.katowice.pl/15-obszary-finansowania/2071-likwidacja-niskiej-emisji-program-smog-stop.html

Oraz pod numerem telefonu WFOŚiGW: 32 60 32 252

Otrzymanie dofinansowania z WFOŚiGW nie blokuje możliwości ubiegania się o dotację celową z budżetu gminy Łaziska Górne na inwestycje związane z modernizacją kotłowni czy zakupem i montażem urządzeń wytwarzających ciepło pochodzące z odnawialnych źródeł energii. Dodatkowych informacji udzielają w tym zakresie pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych: 32 324 80 45.

SYSTEM DOKUMENTY ZASTRZEŻONE


System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE chroni osoby, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwość ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.

Należy pamiętać, że wobec liczny prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości, samo zgłoszenie utraty dokumentów na Policji czy w urzędzie już nie wystarcza!

Powinno się jak najszybciej, dla własnego bezpieczeństwa oraz ochrony swojego mienia, zgłosić to w Banku, składając stosowny wniosek o dokonanie zastrzeżenia w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.

Zastrzeganie jest możliwe w bankach (osobiście - w kilkunastu tysiącach placówek w całym kraju oraz telefonicznie - o ile ktoś jest klientem baku, który wdrożył już taką usługę), a także za pośrednictwem konta na portalu bik.pl (o ile założono je jeszcze przed utratą dokumentów).

Więcej na stronach: www.dokumentyzastrzezone.pl

PROGRAM POMOCY DZIECIOM


Program Pomocy Dzieciom jest skierowany do rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, opiekujących się dziećmi, które wskutek choroby lub wypadku znalazły się w ciężkim stanie klinicznym. Są to dzieci wymagające wsparcia funkcji życiowych za pomocą respiratora bądź koncentratora tlenu, karmienia dojelitowego lub pozajelitowego, innych całodobowych specjalistycznych zabiegów opiekuńczych i pielęgnacyjnych.

Chcemy pomóc tym, którzy ze swym cierpieniem i ogromnymi problemami pozostają osamotnieni. Utworzyliśmy fundusz pomocy stypendialnej aby zebrane środki rozdysponować wśród najbardziej potrzebujących. Procedury programu zostały przez nas tak zaplanowane, by w jak najmniejszym stopniu obciążały wnioskodawców i stypendystów. Osoby ubiegające się o przyznanie świadczenia składają drogą elektroniczną wniosek, do którego nie są załączane żadne dokumenty. Dopiero po analizie wniosków kontaktujemy się z rodzinami, wstępnie zakwalifikowanymi do programu, które kompletują potrzebną dokumentację i przesyłają nam do weryfikacji.

Wysokość stypendium jest ustalana indywidualnie dla każdej z rodzin - jest ono przyznawane na okres jednego roku z możliwością kontynuacji. Przyznane świadczenie pieniężne (stypendium) nie wymaga żadnego rozliczania i dokumentowania wydatków. O przeznaczeniu uzyskanych w ten sposób środków decyduje rodzina.

Jednym z kluczowych założeń Programu jest dążenie do trwałej poprawy sytuacji życiowej stypendystów, na przykład poprzez zmianę warunków mieszkaniowych czy też podwyższenie kwalifikacji zawodowych zarobkujących członków rodziny.

Wnioski przyjmujemy do dnia 9.04.2017 roku.

Jeśli Twoje dziecko znajduje się w ciężkim stanie klinicznym, wymaga całodobowych specjalistycznych zabiegów opiekuńczych i pielęgnacyjnych, a Twoja rodzina znajduje się w trudnej sytuacji finansowej, jesteś potencjalnym adresatem naszego stypendium. Wszystkie informacje na stronie internetowej: www.dla-dzieci.spes.org.pl

Stowarzyszenie na Rzecz Niepełnosprawnych SPES Organizacja Katolicka Organizacja Pożytku Publicznego 1% KRS: 00000 14574 Katowice ∙ ul. Kościuszki 46 ∙ tel. 32 205 38 80 www.spes.org.pl e-mail: spes@spes.org.pl

APEL DO HODOWCÓW DROBIU MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI ORAZ GŁÓWNEGO LEKARZA WETERYNARII

Szanowni Państwo!

Wirus wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), podtypu H5N8 – nie jest groźny dla ludzi, ale jest bardzo szkodliwy dla gospodarki i niebezpieczny dla Waszych gospodarstw. Główną przyczyną rozprzestrzeniania się wirusa grypy ptaków H5N8 są zarażone dzikie ptaki. Niestety przyczyną bywa też człowiek i dlatego przypominamy o podstawowych zasadach postępowania.

Należy bezwzględne przestrzegać zasady bioasekuracji:

̵ zabezpieczyć paszę przed dostępem zwierząt dzikich;

̵ nie karmić drobiu na zewnątrz budynków, w których drób jest utrzymywany;

̵ nie poić drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki;

̵ stosować w gospodarstwie odzież i obuwie ochronne oraz po każdym kontakcie z drobiem lub dzikimi ptakami umyć ręce wodą z mydłem;

̵ stosować maty dezynfekcyjne w wejściach i wyjściach z budynków, w których utrzymywany jest drób;

̵ przetrzymywać drób w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach bez możliwości swobodnego poruszania się po otwartym wybiegu.

Przypominamy też, że za brak stosowania zasad bioasekuracji będą nakładane kary administracyjne.

SERWIS INFORMACYJNY SMS REJONOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA WODOCIĄGÓW
I KANALIZACJI TYCHY S.A.

Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach Informuje, że uruchomiło możliwość przekazywania informacji za pomocą systemu informacyjnego SMS. Mogą z niego korzystać wszyscy, nie tylko Ci, którzy posiadają podpisaną umowę o dostarczanie wody z RPWiK Tychy S.A., ale także mieszkańcy budynków wielolokalowych.

Aktywacja tej usługi pozwala na otrzymywanie informacji dotyczących m.in. awarii lub zakłóceń w dostawie wody.

Aby uruchomić bezpłatną usługę, należy skorzystać z interaktywnego formularza znajdującego się na stronie RPWiK Tychy S.A.

Link do formularza: ibok.rpwik.tychy.pl/subskrypcja

INFORMACJA PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ

Państwowa Komisja Wyborcza przypomina: Zadbaj o to, żeby być ujętym w stałym rejestrze wyborców!

Więcej szczegółów w załączniku.

PROJEKT „KWALIFIKACJE ZAWODOWE GWARANCJĄ UDANEGO POWROTU NA RYNEK PRACY"

Zapraszamy do udziału w projekcie „Kwalifikacje zawodowe gwarancją udanego powrotu na rynek pracy" w ranach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,

Projekt skierowany jest do mieszkańców województwa śląskiego w wieku powyżej 29 roku życia, o niskich kwalifikacjach, z wykształceniem co najwyżej średnim, pozostających bez pracy, w szczególności:

  • osób długotrwale bezrobotnych,
  • kobiet,
  • osób niepełnosprawnych,
  • osób powyżej 50 roku życia.

W ramach projektu oferujemy:

  • doradztwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe m.in. z zakresu księgowości, kadr i płac, projektowania stron internetowych, magazyniera z uprawnieniami na wózki widłowe lub pracownika biurowego z certyfikatem ECCC,
  • 5 miesięczne staże zawodowe - płatne,
  • pośrednictwo pracy.

Za udział w szkoleniach i stażach zawodowych wszystkim uczestnikom będzie wypłacane stypendium szkoleniowe i stażowe.

Wszystkie kursy i szkolenia zostaną zakończone egzaminem zewnętrznym w zakresie zdobywania poszczególnych kwalifikacji oraz wydaniem certyfikatu.

Dla najlepszych stażystów gwarancja zdobycia zatrudnienia po udziale w projekcie.

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Szczegółowe informacje o projekcie oraz rekrutacji znajdują się na stronie: www.powrotnarynek.eurosolutions.pl

Biuro projektu: Katowice, ul. Dąbrowskiego 22, pok. 301 III piętro, tel. 510 299 124.

 SYSTEM INFORMACJI O TERENIE - GIS

Przedstawiamy samouczki dot. obsługi geoportalu GIS w postaci krótkich filmów instruktażowych, dotyczących najważniejszych funkcjonalności, które mogą być przydatne dla każdego użytkownika.

Celem projektu była budowa zintegrowanego systemu zarządzania Gminami Powiatu Mikołowskiego i Powiatem Mikołowskim w oparciu o system informacji o terenie (GIS).

Filmy zostały opublikowane na youtube pod niżej podanymi linkami lub bezpośrednio na stronie http://gis.mikolow.eu/ O projekcie – Pliki do pobrania – Samouczki.

Poniżej znajdą Państwo adresy przenoszące do samouczków oraz informację o zawartości poszczególnych modułów:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLqiXpltZnFqqgX7VDnOCETTobI4GBUg67

http://gis.mikolow.eu/web/start/samouczki

http://gis.mikolow.eu/web/start/o-projekcie/pliki-do-pobrania

 INTERNETOWE BIURO OBSŁUGI KLIENTA RPWiK W TYCHACH


RPWiK Tychy S.A. informuje, iż do dyspozycji klientów posiadających podpisaną umowę o zaopatrzenie w wodę, przekazało Internetowe Biuro Obsługi Klienta (www.ibok.rpwik.tychy.pl), które pozwala na skorzystanie z opcji e-odczytu i e-faktury, dostępu do aktualnych informacji dotyczących indywidualnego konta - rozliczeń, analiz, prowadzonych spraw, wiadomości SMS oraz na dokonywanie płatności elektronicznych.

Skorzystanie z usług e-odczytu i e-faktury pozwala na obniżenie opłaty abonamentowej.

KRAJOWA MAPA ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA

Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa to interaktywna mapa, która pozwala przekazywać Policji informacje o niebezpiecznych miejscach w okolicy.

Każdy może skorzystać z Mapy wchodząc na stronę internetową Policji. Jest ona bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy zaznaczyć miejsce na mapie i wybrać rodzaj zagrożenia, np. „wandalizm” lub „nielegalne rajdy samochodowe”. Zgłoszenia są anonimowe – nie trzeba podawać swoich danych.

Każde ze zgłoszeń jest traktowane poważnie i weryfikowane przez Policję. Intencją jest zachęcenie ludzi do reagowania, kiedy widzą potencjalne zagrożenie. Narzędzie to nadal jest na bieżąco uaktualniane i rozwijane.

Użyteczność Mapy potwierdziła się już kilkukrotnie. Mimo że obywatele często zgłaszają drobne, uciążliwe sprawy, to dzięki nim doszło już do zatrzymań, m.in. dilerów narkotykowych, osób poszukiwanych czy zwykłych wandali.

Korzystając z Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa pamiętajmy, że w nagłych wypadkach, które wymagają natychmiastowej interwencji nadal powinniśmy dzwonić na numery 997 lub 112.

Mapa pozwala każdemu obywatelowi przekazać informację o niepokojącym go zjawisku z zakresu bezpieczeństwa. Zjawisko to zaś za pomocą mapy jest dokładnie lokalizowane w przestrzeni oraz czasie. Kiedy taka informacja dotrze do policji, zostanie zweryfikowana. Informacje, które można przekazać za pomocą mapy uwzględniają wybrane kategorie przestępstw i wykroczeń, jak i zagrożenia, które w odczuciu mieszkańców negatywnie wpływają na ich poczucie bezpieczeństwa. Należy jednak zaznaczyć, że taka forma kontaktu nie służy do zgłaszania potrzeby pilnej interwencji policji. W tego typu przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112 i 997.

Mapy zagrożeń jako istotny element zarządzania bezpieczeństwem publicznym, wspólnie z innymi instytucjami i społeczeństwem, powinny służyć m.in. właściwemu rozmieszczeniu patroli, czy np. podejmowaniu decyzji o tworzeniu komisariatów i posterunków policji. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa opiera się na informacjach skatalogowanych w trzech kategoriach:

gromadzonych w policyjnych systemach informatycznych,
uzyskiwanych od obywateli wykorzystujących internetową platformę wymiany informacji,

otrzymanych od społeczeństwa w trakcie bezpośrednich kontaktów z obywatelami, przedstawicielami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi oraz w trakcie debat społecznych poświęconych bezpieczeństwu publicznemu.

Link: http://slaska.policja.gov.pl/kat/mapa-1/181183,Mapa-zagrozen-bezpieczenstwa.html?sid=913d19ba92753061fd8054615632670c

APLIKACJA „MOJA KOMENDA”

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło nową wersję aplikacji mobilnej „Moja Komenda”, dzięki której odnajdziemy dzielnicowego, który opiekuje się naszym rejonem zamieszkania.

Aplikacja „Moja Komenda” umożliwia wyszukanie każdego dzielnicowego w Polsce. Aby to zrobić wystarczy wpisać np. własny adres zamieszkania, a aplikacja odnajdzie funkcjonariusza, który dba o nasz rejon zamieszkania oraz pokaże, w której jednostce on pracuje. Dzielnicowych możemy wyszukać także po ich imieniu lub nazwisku. Aby połączyć się z funkcjonariuszem wystarczy jedno kliknięcie. Wyszukiwarka dzielnicowych działa w trybie offline. Użytkownik nie musi mieć dostępu do Internetu, aby odnaleźć swojego dzielnicowego.

Aplikacja „Moja komenda” zawiera także bazę teleadresową wszystkich komend i komisariatów w Polsce. Dodano do niej dodatkowe jednostki, m.in. rewiry dzielnicowych oraz posterunki. Aplikacja została wyposażona w dwa tryby wyszukiwania informacji. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie sama odnajdzie najbliższe policyjne obiekty. Po przejściu w tryb online wystarczy jedno kliknięcie, by wskazała trasę do najbliższej komendy lub komisariatu. Równie sprawnie połączy nas z dyżurnymi policjantami z wybranej jednostki. Dodatkowo „Moja komenda” umożliwia wyszukanie po nazwie jednostki, ulicy lub kodzie pocztowym.

„Moja Komenda” dostępna jest na telefony z Android. Wersja na iOS zostanie opublikowana w najbliższym czasie. Usługa jest bezpłatna.

INFORMACJA DOTYCZĄCA TARYF DLA CIEPŁA TAURON WYTWARZANIE S.A. – ŹRÓDŁO CIEPŁA ELEKTROWNIA ŁAZISKA

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. Z o.o. w Tychach informuje, że Tauron Wytwarzanie S.A. z dniem 1 październik 2016 roku wprowadza do rozliczeń ceny ciepła zawarte w Taryfie dla ciepła, zatwierdzone przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki decyzją Nr OKA.4210.42(7).2016.1883.XII.RZ. z dnia 13 września 2016r., opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego poz. 4690 w dniu 15 września 2016r. Poniżej podajemy ceny ciepła ustalone przez Tauron Wytwarzanie S.A. – źródło ciepła Elektrownia Łaziska w Łaziskach Górnych w Taryfie dla ciepła:

  • Rata miesięczna za zamówioną moc cieplną – zł/MW/m-c – (cena netto) 7 856.56
  • Za dostarczone ciepło – zł/GJ – (cena netto) 24,46
  • Za nośnik ciepła – zł/m3 – (cena netto) 14,87

Ponadto informujemy, że ceny i stawki opłat za ciepło Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplne Sp. Z o.o. w Tychach nie uległy zmianie

INFORMACJA PRZEDSIĘBIORSTWA ENERGETYKI CIEPLNEJ

Informujemy, że wszyscy zainteresowani podłączeniem do sieci ciepłowniczej, w Łaziskach Górnych proszeni są o przesyłanie pytań na adres: Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., 43-100 Tychy, ul. Kubicy 6

Informacje dotyczące wydania technicznych warunków przyłączenia,
telefon: 32 325 64 44

Informacje dotyczące podłączenia do sieci budynków oraz związanych z tym kosztów,telefon: 32 325 64 17

Centrala - telefon: 32 325 64 11
e-mail biuro@pec.tychy.pl

więcej na stronie: www.pec.tychy.pl

MAPA BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO

16 lutego br. w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego odbyło się spotkanie, które wpisuje się w program Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji i polega na utworzeniu ogólnopolskiej „Mapy bezpieczeństwa i porządku publicznego”. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Komisariatu Policji w Łaziskach Górnych, KPP w Mikołowie, przedstawiciele radnych, spółdzielni mieszkaniowych, dyrektorzy szkół, przedstawiciele jednostek organizacyjnych gminy oraz mieszkańcy miasta.

Spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia oceny stanu bezpieczeństwa gminy za 2015 rok. Następnie omówiono koncepcję opracowywanej „Mapy bezpieczeństwa i porządku publicznego”, której głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa i skuteczniejsza walka z przestępczością. Dokument ten ma odzwierciedlać zagrożenia już stwierdzone i zarejestrowane, wskazywać zagrożenia dostrzeżone przez obywateli, prognozy zagrożeń, służyć ocenie i optymalizacji dotychczasowych struktur organizacyjnych służb (w tym Policji). W trakcie dyskusji omówiono zagrożenia oraz dotychczasową współpracę w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania przestępczości. Wymieniano informacje o miejscach zagrożonych, rozmawiano również o bieżących problemach oraz wzajemnych oczekiwaniach.

Burmistrz Miasta Aleksander Wyra dziękuje wszystkim uczestnikom konsultacji za przybycie i aktywne uczestnictwo w spotkaniu.

Link do strony Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego dedykowanej "Mapie zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznego":

http://www.katowice.uw.gov.pl/wdzbizk/mapy_bezpieczenstwa.html

INFORMACJA DOTYCZĄCA POSŁUGIWANIA SIĘ UNIEWAŻNIONYMI DOWODAMI OSOBISTYMI

W związku z docierającymi sygnałami o posługiwaniu się przez obywateli polskich dowodami osobistymi, które zostały zgłoszone jako utracone, a potem odnalezione, Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych przypomina, że dowód osobisty, który został zgłoszony jako zagubiony jest NIEODWRACALNIE UNIEWAŻNIANY w Rejestrze Dowodów Osobistych.

Informacja o utracie i unieważnieniu dowodu osobistego jest niezwłocznie przekazywana do Systemu Informacyjnego Schengen.

Posługiwanie się dowodem osobistym zgłoszonym jako utracony może więc powodować negatywne konsekwencje dla jego posiadacza podczas przekraczania granic lub dokonywania czynności prawnych na podstawie tego dokumentu.

Dowód osobisty unieważniony w systemie na skutek zgłoszenia utraty nie nosi fizycznych znamion unieważnienie (odcięcie rogu) przez co sprawiać może wrażenie dokumentu ważnego, niemniej dokument ten nie służy już do potwierdzania tożsamości i przekraczania granic państw Unii Europejskiej.

INFORMACJA DOTYCZĄCA JAKOŚCI WODY W NASZYM MIEŚCIE

Zachęcamy do odwiedzania strony internetowej RPWiK Tychy, gdzie na bieżąco publikowane są informacje dotyczące jakości wody w gminie Łaziska Górne:

http://rpwik.tychy.pl/biuro-obslugi-klienta/jakosc-wody/gmina-laziska-gorne/

PROJEKT „ŚLĄSKIE DLA SENIORA – ŚLĄSKA KARTA SENIORA”

Samorząd Województwa Śląskiego przystąpił do realizacji projektu "Śląskie dla Seniora - Śląska Karta Seniora". Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie dodatkowego wsparcia dla seniorów, poprzez zaoferowanie im specjalnych usług oraz ulg i szczególnych uprawnień.

Z udogodnień korzystać mogą osoby w wieku 60+ na podstawie okazanego dowodu osobistego.

W ramach projektu seniorzy będą mogli korzystać z zasobów kilkudziesięciu instytucji kultury, rekreacji i edukacji. Bazowa oferta obejmuje ulgi i uprawnienia zwiększające dostęp seniorów do działających w województwie śląskim instytucji z ww. obszarów, w szczególności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych i wojewódzkich osób prawnych. Katalog ulg i uprawnień pozostaje otwarty i będzie w miarę możliwości sukcesywnie poszerzany.

Szczegółowe informacje na temat projektu i sposobu dołączenia do grona partnerów znajdują się na stronie www.seniorzy.slaskie.pl.

OBYWATEL.GOV.PL – INFORMACJE I USŁUGI PRZYJAZNE OBYWATELOM

"www.obywatel.gov.pl" to nowy portal administracji publicznej. Zebrane tam zostały informacje m.in.: o sposobach załatwiania spraw w urzędach – bez podziału na resorty i właściwości, a według zakresu spraw.

Na stronie: www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód osobisty, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia (EKUZ). Na portalu znajdziemy również informacje ile kosztują kolejne procedury, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie należy się zgłosić.

Struktura strony systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.

W kolejnych miesiącach serwis ten będzie rozwijany o kolejne informacje i e-usługi dla obywateli.

System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod nr 222 500 115, obywatele dowiedzą się, gdzie załatwić swoją sprawę na terenie kraju.

POMAGANIE PRZEZ ODKRĘCANIE

Urząd Miejski w Łaziskach Górnych włączył się w akcję „Pomaganie przez odkręcanie” fundacji Bliżej Szczęścia. "POMAGANIE PRZEZ ODKRĘCANIE" to charytatywna akcja polegająca na zbiórce plastikowych nakrętek. Akcja przyczynia się do niesienia konkretnej pomocy, takiej jak zakup specjalistycznego sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego dla podopiecznych fundacji.

Kosz na nakrętki znajduje się tuż za wejściem do budynku Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych, Plac Ratuszowy 1.

Prosimy mieszkańców Łazisk Górnych o włączenie się w akcję.

Spot promujący akcję: http://blizejszczescia.pl/pomaganie-przez-odkrecanie/wideo/28

APEL POLICJI

Do osób starszych i samotnych, o rozwagę, ostrożność, czujność i dystans do osób obcych.

Niemal codziennie z całej Polski dochodzą do nas informacje o oszustwach, których ofiarami padają starsze osoby. Oszuści wchodzą do mieszkań pod różnymi pretekstami i działają różnymi metodami.

Cel jest jeden - wykorzystując naiwność, łatwowierność i dobre serce starszych osób - chcą wyłudzić bądź ukraść jak największą ilość pieniędzy.

Preteksty i legendy, jakie tworzą i wykorzystują złodzieje bywają bardzo różne, a ich pomysłowość w tym zakresie nie zna granic.

Policja zwraca się więc z apelem do wszystkich osób samotnych, starszych o zachowanie szczególnej ostrożności przy wpuszczaniu do mieszkania ludzi nieznanych, którzy oferują do sprzedaży towar po niskich, atrakcyjnych cenach, czy też podają się za przedstawicieli różnego rodzaju instytucji, bądź proponują zawarcie korzystnych umów.

Pamiętajmy, że oszuści są gotowi wykorzystać różne sposoby, aby wkupić się w laski domownika. Oto kilka rad, jak nie paść ofiarą oszustów:

Nie należy wpuszczać do domu nieznanych nam osób.

Jeżeli obca osoba przedstawi się jako pracownik jakiejkolwiek instytucji ( Policji, ZUS, MOPS), powinno żądać się pokazania stosownej legitymacji. Również telefonicznie można sprawdzić, czy dana instytucja wysyłała swojego pracownika.

Nie wolno pozostawiać nieznanej osoby samej w otwartych drzwiach. Często oszuści proszą o szklankę wody lub chcą zostawić wiadomość dla sąsiada- korzystając z naszej nieuwagi dokonują kradzieży.

Nie należy wpuszczać do domu sprzedawców, którzy oferują nam zakup przedmiotów niewiadomego pochodzenia po bardzo „korzystnych" cenach. -Jeżeli straciliśmy na chwilę czujność i osoba, której nie znamy, znalazła się już u naszym domu, nie zdradzajmy się z informacją, gdzie przechowujemy swoje oszczędności.

Apelujemy również do bliskich osób starszych - zadbajcie Państwo o bezpieczeństwo seniorów. Powiedzcie im o zagrożeniach, uczulcie na opisywane przestępcze techniki, z których korzystają oszuści. Porozmawiajcie ze swoimi rodzicami bądź dziadkami o czyhających na nich zagrożeniach ze strony takich osób. Wpłyńcie Państwo na osoby starsze, by kontaktowały się z Wami i pytały o radę.

W każdej sytuacji budzącej Państwa podejrzenia co do niezgodnych z prawem intencji nieznanych osób należy się kontaktować z Policją. Policjanci na pewno sprawdzą każdy taki sygnał i być może uda się złapać oszustów na gorącym uczynku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy natychmiast informujcie Państwo Policję korzystając z bezpłatnego numeru alarmowego 997.


DOPALACZE. GDZIE SZUKAĆ POMOCY? NAJWAŻNIEJSZE NUMERY TELEFONÓW

W ostatnich dniach w kraju odnotowano wiele przypadków zatrucia narkotykami, tzw. dopalaczami. Do szpitali trafiły osoby z ostrym zatruciem organizmu. Apelujemy i ostrzegamy, aby nie kupować i nie zażywać takich substancji. 

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przygotowało listę numerów telefonów pod którymi można szukać pomocy.

800 060 800Bezpłatna, całodobowa infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego. Pod tym numerem telefonu możemy uzyskać informacje na temat negatywnych skutków zażywania dopalaczy oraz możliwościach leczenia. Infolinia jest także przeznaczona dla rodziców, którzy mają wątpliwości czy ich dzieci zażywają dopalacze. Na infolinię GIS można przekazywać także informacje, które mogą ułatwić służbom dotarcie do osób handlujących tymi nielegalnymi substancjami.

116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Służy on młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia dzwoniącym możliwość wyrażania trosk, rozmawiania o sprawach dla nich ważnych oraz kontaktu w trudnych sytuacjach. Telefon prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Linia jest dostępna codziennie w godzinach 12:00 – 22:00, pomoc online dostępna na www.116111.pl/napisz.

800 100 100Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa dzieci. To bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Telefon prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Linia dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 – 18:00, pomoc online dostępna pod adresem pomoc@800100100.pl.

800 12 12 12Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Osoby poszukujące pomocy oraz informacji na temat dopalaczy mogą korzystać także z telefonu zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Numer przeznaczony jest zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, którzy chcą zgłosić problemy dzieci. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 20.00. Po godzinie 20.00 oraz w dni wolne od pracy, każdy może przedstawić problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania oddzwoni następnego dnia.

112 – Jednolity numer alarmowy obowiązujący na terenie całej Unii Europejskiej.

UWAGA NA OSZUSTÓW PODAJĄCYCH SIĘ ZA PRACOWNIKÓW RPWiK

W związku ze zdarzającymi się przypadkami podawania się przez osoby nieuprawnione za pracowników Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i kanalizacji w Tychach S.A. informujemy, iż każdy pracownik przedsiębiorstwa zaopatrzony jest w legitymację ze zdjęciem i hologramem, podpisaną przez Prezesa Zarządu przedsiębiorstwa.

Wiarygodność osoby podającej się za pracownika RPWiK Tychy S.A. można sprawdzić poprzez kontakt telefoniczny z dyspozytorem przedsiębiorstwa (24 godziny.dobę) lub w lokalnych oddziałach eksploatacji sieci przedsiębiorstwa (do godz. 15:00).

Numery telefonów:

  • Dyspozytor RPWiK Tychy S.A. - (32) 325 70 00,
  • Oddział Eksploatacji Sieci w Bieruniu - (32) 326 96 32,
  • Oddział Eksploatacji Sieci w Brzeszczach - (32) 211 14 66,
  • Oddział Eksploatacji Sieci w Łaziskach Górnych - (32) 224 18 37.

Prosimy o zgłaszanie przypadków nieuprawnionego podawania się za pracowników przedsiębiorstwa.

Zarząd RPWiK Tychy S.A.

wzorlegitymacji.jpg

NOWY WZÓR DOWODU OSOBISTEGO

Od 1 marca 2015 roku obowiązuje nowy wzór dowodu osobistego. Nowy dowód nie zawiera informacji o adresie zameldowania, kolorze oczu i wzroście. Nie ma też zeskanowanego podpisu posiadacza dowodu osobistego.

Prosimy o zapoznanie się z materiałami Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dotyczących nowych wzorów dowodów osobistych.

Pobierz:

PUNKT POTWIERDZAJĄCY PROFIL ZAUFANY ePUAP

Jest nam miło poinformować, że jako piąty Urząd Miejski w województwie śląskim uzyskaliśmy zgodę Ministra Administracji i Cyfryzacji na pełnienie przez Gminę Łaziska Górne funkcji punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP – wraz z Urzędem Skarbowym w Mikołowie, jesteśmy na dzień dzisiejszy jedynymi punktami w powiecie mikołowskim potwierdzającymi profile zaufane ePUAP.

Profil Zaufany ePUAP to darmowe narzędzie, dzięki któremu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną bez konieczności wychodzenia z domu. Profil identyfikuje i opisuje osobę, która korzysta z konta na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Profil Zaufany ePUAP jest bezpłatny, dostępny dla wszystkich osób, które założą konto na portalu ePUAP.

Profil Zaufany ePUAP spełnia funkcje podobne do tych, które obecnie oferuje komercyjny podpis elektroniczny. Posługując się nazwą użytkownika (login), hasłem oraz pocztą elektroniczną lub telefonem komórkowym można załatwiać sprawy administracyjne za pośrednictwem sieci Internet. Na dzień dzisiejszy można m.in. wnosić pisma i wnioski do urzędów administracji publicznej, zakładać konta i uwierzytelniać się w innych systemach administracji np. na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, czy też składać deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą dokonywać zmian w CEIDG również za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP.

Aby założyć Profil Zaufany ePUAP należy najpierw utworzyć konto na portalu ePUAP: www.epuap.gov.pl

Za pomocą utworzonego konta możliwe jest złożenie wniosku o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP. Profil Zaufany ePUAP potwierdza się w Punkcie Potwierdzającym zlokalizowanym w głównym budynku Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych przy Placu Ratuszowym 1 pok. nr 12.

Dodatkowe informacje o funkcjonalności ePUAP można znaleźć na stronie www.epuap.gov.pl , natomiast informacje dotyczące potwierdzania profilu można uzyskać w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych pod numerem telefonu 32 324 80 46.

KAMPANIA EDUKACYJNO – INFORMACYJNA „RZUĆ DYMKA”

Rozpoczęła się kampania edukacyjno-informacyjna „RZUĆ DYMKA”, skierowana do kobiet, które palą tytoń. Celem kampanii jest zachęcenie palących kobiet do podjęcia próby rzucenia palenia oraz ukazanie korzyści z życia bez nałogu. Kampania jest elementem Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce.

 
 [1] 2
Stron: (2)
 
   
Na tej stronie wykorzystuje się pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach statystycznych. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację warunków.
 
Oficjalny serwis Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych, regulamin użytkowania i polityka prywatności serwisu.
e-mail: wog@laziska.um.gov.pl